POLJUBAC SMRTI

KISS OF DEATH

Da nešto sa suvremenim Hollywoodom nije u redu, to je odavno poznato. Jedan od najočitijih simptoma bolesti jest sve evidentnija nesposobnost njegovih scenarista da smisle nekakav originalni zaplet. Kada se nekim čudom to i dogodi, najčešće se sve svodi na bezličnu "high concept" ideju. U međuvremenu, nedostatak inventivnosti se nastoji kompenzirati masovnim remakeovima, za koje je sinonim postala tvrtka 20th Century Fox, prije svega eksploatacijama francuskih komedija (ISTINITE LAŽI, DEVET MJESECI). Jedan od primjera koji bi trebao davati razloga za zabrinutost jest POLJUBAC SMRTI - već treća verzija istoimenog klasičnog film noirea Henrya Hathawaya iz 1947. (druga je verzija snimljena 1958.).

Glavni je junak filma Jimmy Kilmartin (David Caruso, koji je postao zvijezda u seriji NYPD BLUE, koju HRT uporno ignorira u posljednje tri godine), bivši kradljivac automobila koji nakon robije nastoji živjeti normalnim životom i skrbiti o svojoj obitelji. No, jedne noći ga rođak Ronnie (Rapaport) zamoli da mu učini veliku uslugu vozeći kamion u jednoj rutinskoj operaciji. Cijeli taj pothvat neslavno završi i Jimmy je prisiljen slijedeće tri godine provesti iza rešetaka, uporno odbijajući da izda Ronnieja koji se, zauzvrat, brine za obitelj. No, kada ta "briga" prouzroči smrt njegove supruge (Hunt), Jimmy ne samo da pristaje propjevati nego se kao doušnik ubacuje u organizaciju Ronniejevog šefa, okrutnog astmatičnog gangstera Little Juniora (Cage).

Režiju ovog djela potpisao je Barbet Schroeder, Francuz na privremenom radu u Hollywoodu, gdje se istakao stiliziranim trilerima iz miljea aristokracije (ŽRTVE BOGATSTVA) i japija (OGLAS DONOSI SMRT). Činilo se da njegova sklonost visokostiliziranim kadrovima nekako neće funkcionirati u miljeu gangsterskog podzemlja, ali je film ipak uspio na svojim plećima prenijeti više nego inteligentni Priceov scenarij. Price je uspio modificirati i osuvremeniti Hechtov i Ledererov predložak i, prije svega, postaviti snažne i uvjerljive likove. Tu je najveći posao obavio nedavni dobitnik "Oscara" Nicolas Cage, u ulozi zločinca za kojeg nismo sigurni trebamo li ga mrziti, žaliti ili mu se diviti. U njegovoj je sjeni Caruso, koji je u liku kojeg tumači (prema intervjuu kojeg je dao ljetos) pronašao i dijelove vlastite biografije. Tercet glumačkih veličina zaokružuje izvrsni Samuel L. Jackson u ulozi obogaljenog i frustriranog policajca. No, uz sve ove likove Priceov scenarij valja pohvaliti i zbog nečega što je prilično rijetko u današnjem trileru - neočekivanih i, to ponavljam, uistinu neočekivanih obrata. Zbog svega toga POLJUBAC SMRTI valja preporučiti kao hommage jednoj epohi i jednom žanru, nego kao i rijetko kvalitetan komad filmske zabave.

• ocjena: vrlo dobar