UBOJSTVO PRVOG STUPNJA

FIRST DEGREE

"Oh, ne! Još jedna trilerčina u kojoj dobar momak strada zbog loše cure!" To je vjerojatno prva stvar na koju iskusan videofil pomisli pri najavi ovog kanadskog ostvarenja. Toga su, izgleda, svjesni i distributeri koji su na omotu napisali kako je riječ o ostvarenju koje po svojoj uzbudljivosti i realizmu "podsjeća na PAKLENI ŠUND i OKORJELOG POLICAJCA".

Istina je, kao što se može pretpostaviti, mnogo prozaičnija. Glavni je junak policajac (Lowe) koji poput stroja rješava i najsloženije slučajeve ubojstva. Ovog puta je žrtva bogataš koji se petljao s gangsterima. Naš junak ekspresno pronalazi krivca u liku gangsterskog bosa, ali s vremenom i gangsteri i njegovi kolege iz policije postaju sumnjičavi. Naime, udovica (Hope) je lijepa i bogata, imala je sve razloge da mrzi supruga, a i policajac je završio u njenom zagrljaju.

Na kraju umjesto trilera dobijamo žanrovski nedefinirani film noire, koji više vuče na dramu nego triler. Stječe se dojam kao da scenarist nije imao pametnijeg posla nego da standardnih 90 minuta ispuni s likovima koji prosipaju životne mudrosti. Da stvar bude gora, onaj obavezni trilerski dio je prepun konvencionalnih neuvjerljivosti, a na kraju gledatelj ostaje zbunjen jer rasplet nije uopće odgovorio na neka pitanja. Ipak, valja pohvaliti izvrsnog Roba Lowea čiji bi minimalistički portret stroja u ljudskom obličju ušao u oskarovske antologije da je bio napravljen u za pinkicu sređeniji film.

• ocjena: podnošljiv