DARKMAN 2

DARKMAN II: THE RETURN OF DURANT

Sam Raimi je filmaš čije je ime dobilo kult-status, prije svega zahvaljujući njegovoj kultnoj seriji horor-komedija EVIL DEAD. No, njegova sklonost vizualnoj groteski i otkačenosti je često odbijala ne samo publiku, nego i mainstream kritiku. Stoga ne čudi da je DARKMAN, turobni Raimijev komentar na Burtonovog BATMANA, vrlo brzo potonuo u zaborav i umjesto milijunske zarade doživio tek bijedni televizijski nastavak.

Novi nastavak ima otprilike iste likove: Peyton Westlake (Arnold Vosslo, Južnoafrikanac koji je zamijenio Liama Neesona iz prethodnog dijela) je vrhunski znanstvenik čije je lice unakaženo u požaru podmetnutom od strane Duranta (Drake), opakog gangsterskog šefa. Westlake je uspio stvoriti umjetnu kožu i tako može preuzeti bilo čiji lik, ali samo na 99 minuta. Time je u prethodnom filmu uspio uništiti Durantovu organizaciju, ali sada se njen šef budi iz kome i ponovno započinje graditi svoje carstvo. Westlake i Durant će se ponovno susresti u neumitnom sukobu.

Iako su nastavci u pravilu lošiji od originala, to ovdje i nije baš slučaj. Raimi se sada zadovoljio ulogom izvršnog producenta, a režiju je povjerio Bradfordu Mayu, koji je i montirao film. Rezultat je film jednako spektakularan kao DARKMAN, ali s manje nepotrebnih Raimijevih vizualnih akrobacija. Radnja ponavlja manje-više sve elemente originala, ali je May uspio da izgleda mnogo uvjerljivije i manje konfuzno nego u Raimijevom slučaju. Čak bi se usudio reći da i Vosloo bolje glumi naslovni lik od Neesona. Poseban šarm scenariju daju i komentari na politička zbivanja (svršetak hladnog rata, milicijski pokret u Americi), a neke replike će nasmijati i gledatelje sa ovih prostora. Ljubitelji oružja će primijetiti kako je ovo jedan od rijetkih holivudskih filmova gdje se koriste "škorpioni".

Ukratko, DARKMAN 2 nije film koji će ući u antologije, ali koji će se ljubiteljima SF-a vjerojatno svidjeti više od originala.