ZLOČESTI DEČKI

BAD BOYS

Iako u ovom desetljeću komercijalnom holivudskom produkcijom suvereno vlada triler, još uvijek je moguće snimiti uspješan akcijski film. Jedan od najprovjerenijih i, kako stvari stoje, još neistrošenih koncepata jest policijski "buddy buddy" film. U njemu je neinventivni kriminalistički zaplet često obogaćen komičnim motivima koje omogućava odnos između dva skroz različita policajca. U nekom ruku bi se pretečom takvog modela, najbolje oličenog u seriji SMRTONOSNO ORUŽJE, mogao nazvati izvrsni Brestov POLICAJAC IZ BEVERLY HILLSA. Stoga i ne čudi što se Don Simpson, nedavno preminuli producentski guru (koji je svojim studijima u petnaest godina donio 2 milijarde dolara profita) i tvorac doti^nog filma, u svom pretposljednjem projektu dotakao upravo tog modela.

Radnja je smještena u Miami, metropolis koji svoj bum ima zahvaliti tome što je glavni centar za distribuciju droge u Americi. Marcus Burnett (Lawrence) i Mike Lowrey (Smith) su dva policajca iz odjela za drogu kojima je povjeren nemoguć zadatak. Naime, netko je počistio 100 milijuna dolara vrijedan heroin iz policijskog skladišta i policija ima 72 sata da riješi slučaj, u suprotnom će ga osramoćena morati predati federalnim vlastima. Jedini trag predstavlja prelijepa Julie Mott (Leoni), koja postaje zbog toga postaje metom opakog evropskog narko-dilera Foucheta (Karyo). Marcus i Mike je moraju čuvati, ali se ispostavlja da to nije nimalo lako - svjedokinja im sa svojom oštrom naravi pravi ništa manje problema od kriminalaca.

ZLOČESTI DEČKI su film koji bi se u jednoj riječi najlakše mogao opisati kao "ziheraški". Simpson vjerojatno ne bi bio producentski genije da nije znao točno nanjušiti što publika želi, te sve to upakirati u primamljiv celofan. Tako imamo manje-više sve što bi trebalo biti temelj gledanog filma: dvije komičarske zvijezde (Willa Smitha se naša publika možda sjeća po humorističkoj seriji PRINC S BEL AIRA), supermodel u glavnoj ženskoj ulozi, dosta verbalnih doskočica te bezbroj akcijskih sekvenci s pucnjavama, jurnjavama i eksplozijama. Ono u čemu su se ZLOČESTI DEČKI uspjeli izdići iznad prosjeka jest činjenica da je sve to komprimirano u koliko-toliko suvislu priču. Likovi i njihov background su prikazani bez suvišnih detalja (možda se u tome pretjeralo - na primjer, nije jasno kojim se to zanimanjem, zapravo, Julie Mott bavi) i sve je podređeno da se radnja odvija odvija bez ikakvih nepotrebnih zastoja. No, to, dakako, ne znači da su ZLOČESTI DEČKI savršen film. Za to se pobrinuo mladi i relativno nepoznati režiser Michael Bay, koji je očito gledao previše glazbenih spotova u životu. Tako, u nastojanju da se kopiraju postupci Tonya Scotta, film vrvi vizualno impresivnim, ali po oko zamornim kadrovima i slow motionima koji usporavaju radnju - a usporavanje je smrt za svaki akcijski film. No, Bay se ipak nekako uspio srediti i uspjeti da film ne izgleda previše dug. Tako na kraju ipak imamo proizvod pomalo umornog žanra koji odskače od prosjeka. I koji nas uspijeva zabaviti, što je, na kraju krajeva, najvažnije.