DEVET MJESECI

NEUF MOIS

Iskreno sumnjam da će Hugh-Columbusov prošlogodišnji megahit DEVET MJESECI ući u filmske antologije. Mnogi zlobnici su vjerojatno u pravu kada tvrde da DEVET MJESECI svoj uspjeh na blagajnama daleko više duguju tome što se Hugh Grant jedne večeri osjetio usamljenim nego nekakvim vlastitim kvalitetama. A o tome da barem jedne od tih kvaliteta nije bilo, nema spora - riječ je o originalnosti. DEVET MJESECI su, kao i gotovo svaka iole originalnija komedija tvrtke 20th Century Fox u posljednje vrijeme, ništa drugo do remake istoimenog francuskog filma. I kao što to obično bude, neholivudski original zaostaje sa zvučnim imenima i budžetom, ali po svemu sudeći ne i s domišljatošću svojih tvoraca.

Glavni je junak Samuel (Braoude), mladi židovski psihoanalitičar kojega su iskustva s posla duboko uvjerile kako je obitelj ništa drugo nego izvor beskrajnih frustracija i problema. To ga, dakako, ne spriječava da uživa u skladnoj vezi sve dok mu djevojka (Jacob) ne saopći kako je trudna. Suočen s nečim nezamislivim, Samuel se u početku ne može snaći, i suočen je s dvije alternative koju predstavljaju dva njegova poznanika. Jedan uživa u solo-životu s bezbroj žena i bez djece, dok drugi isto tako uživa u braku i čoporu deriščadi. Slijede mjeseci tokom kojih se budući roditelji moraju prilagoditi po njih sve neugodnijoj svakodnevnici.

DEVET MJESECI su film koji zabavlja, ali koji postavlja pitanja: koliko je suvremni mladi čovjek, kojemu su na raspolaganju gotovo bezbrojni načini da svoj život učini sretnim, spreman na jednu tako skupu i zahtjevnu pustolovinu kao što je roditeljstvo? Kao svaki društveni komentator s imalo mentalne higijene, Braoude postavlja dva proturječna stava i nastoji pomoću niza komičnih situacija pokazate mane i vrline i jednog i drugog. No, oni koji ne žele gledajući ovaj film razbijati glavu, doći će na svoje zbog na trenutke razornog, a na trenutke sentimentalno-mlakog humora, koji je desetak kopalja ispred žalosne "high concept" komike koja nas muči u sličnim holivudskim projektima. A, makar i zbog tog smijeha valja ovom filmu dati više nego prolaznu ocjenu.