ZABRANJENI IZBOR

FORBIDDEN CHOICES

ZABRANJENI IZBOR ili BEANOVI IZ EGYPTA, MAINE, kako se ovaj film zove u originalu, bi mogli svjedočiti o tome na što su sve spremni distributeri da bi prodali svoj proizvod. Naime, mnogi su po foršpanima i najavama očekivali uzbudljivi triler u kojem mlada žena (Plimpton) nakon udaje postaje članom obitelji u američkoj provinciji, samo zato da bi postala žrtvom nasilja od strane psihopatskog glavar obitelji (Hauer). E, onaj gledatelj koji očekuje nešto takvo, bit će više nego iznenađen. ZABRANJENI IZBOR nije nikakav triler nego mrtvački ozbiljna socijalna drama o životu američke ruralne sirotinje. Rutger Hauer se vrlo kratko pojavljuje u filmu i nema vremena, a ni motiva da muči sirotu Marthu Plimpton, koju od bilo kakvog zlostavljanja daleko više muči svakodnevna borba za koricu kruha. Sam film je snimljen relativno solidno, uz nekoliko MTV-spotovima uzrokovanim ispadima režiserke Jennifer Warren (uz to da režiserku valja pohvaliti zato što tu nije ubacila jeftinu i ovom ostvarenju neprimjerenu erotiku). Što se same radnje tiče, ona je koliko-toliko suvislo ispričana da bi je završetak bio sve nego jasan, tako da gledatelj osjeti veliko iznenađenje, kao da je netko film prekinuo na njegovom najzanimljivijem dijelu. Također je promašen i casting - Martha Plimpton, jedna od najljepših ružnih američkih glumica, dobro funkcionira u ulozi glavne junakinje i naratorice dok je za Kelly Lynch neshvatljivo kako bi jedna tako rasna kobila svoju mladost i ljepotu protratila rađajući djecu maloumnim, nasilnim i siromašnim seljačinama. Mnoge neuvjerljivosti bi se još nekako mogle provariti, ali dramaturški kaos i nedostatak katarze čine gledanje ovog filma ne baš pretjerano ugodnim iskustvom.

• ocjena: loš