OPASNOST DOLAZI IZ KANADE

CANADIAN BACON

Hladni rat je završio američkom pobjedom pa se zbog toga masovno zatvaraju tvornice oružja i tisuće radnika odlaze na ulicu. Da bi nekako zaustavio taj trend i time spriječio neminovni poraz na izborima, predsjednik (Alda) hitno treba neku novu babarogu s kojom bi plašio malu djecu. Kada mali komentar na hokejaškoj utakmici izazove tučnjavu između Kanađana i Amerikanaca u publici, pada mu na pamet genijalna ideja: ništa ne može Amerikance uplašiti kao neprijatelj iz države s kojom dijeli najdužu nebranjenu granicu na svijetu. Slijedi neviđena propagandna kampanja i hladni rat između susjeda, ali kada šerif pograničnog gradića (Candy) sam krene u obračun s mrskim neprijateljem, posljedice mogu biti ozbiljnije nego što se itko nadao.

Pravne petljancije oko distribucije koje su uzrokovale kašnjenje od godinu dana, relativno malo obrađivana tema o odnosu dvije slične, a ipak različite nacije, te činjenica kako je riječ o posljednjem ostvarenju velikog komičara Johna Candyja - sve je to uzrokom zbog kojeg se s nestrpljenjem očekivao dolazak ovog filma na hrvatske video-police. Ali, pijetet prema Candyju ne može me natjerati da ovom filmu dam prolaznu ocjenu. Naime, kada se snima komedija sa društveno-satiričkim ambicijama, od autora se očekuje da pokažu makar malo smisla za humor. Ali, oni to jednostavno nisu učinili - teško da će ijedna scena izazvati smiješak kod gledatelja. Razlog je bio u paničnom strahu Moorea da ne izazove kontroverze, pa se Kanađani, glavni "junaci" filma i ne vide, a prikaz Amerikanaca kao priglupih ramboida je očito bio "politically correct" filtriran. Možda je razlog i u tome što su većina glumaca Kanađani, ali u najboljem slučaju, ovo ostvarenje bi moglo proći kao bajka za djecu ispod šest godina.

• ocjena: loš