MJESEC OD PORCULANA

CHINA MOON

Svi koji su uspjeli upamtiti POLICIJSKU ZASJEDU, jedan od najpotcijenjenijih filmova proteklog desetljeća, vjerojatno se sjećaju da u njemu superpolicajca Richarda Dreyfussa umalo karijere i života nije koštala zanosna crnka Madeleine Stowe. U filmu MJESEC OD PORCULANA se priča ponavlja, s time da je žrtva požude Kyle Bodine (Harris), policijski detektiv iz gradića na Floridi koji je u stanju ekspresno riješiti i najzamršenije zločine. Nakon što u baru upozna privlačnu Rachel Munro (Stowe), sparina, pun mjesec i blues učine ostalo: beznadno je zaljubljen. Njihovu vezu, pak, priječi Rachelin suprug (Dance) koji je tuče, vara i usput sjedi na gomili novca. Prilikom jedne svađe suprug pogiba, i Bodine se nalazi pred dilemom kako postupiti: kao profesionalac ili kao zaljubljeni muškarac.

Svi koji su prije gledanja spremni odbaciti MJESEC OD PORCULANA s riječima "oh, ne, još jedan triler" nisu u pravu. Bailey, režiser o kome se relativno malo moglo čuti, odlučio je okvir toga danas hiperproduktivog žanra iskoristiti za vlastito malo umjetničko djelo. U stvaranje filma uložen je daleko veći napor nego što je to običaj kod rutinerske "B" ili "straight to video" produkcije. Atmosfera sparne južnjačke Floride se osjeća daleko jače nego u polupretencioznoj OPRAVDANOJ SUMNJI. Fotografija Willyja Kuranta je mnogo kvalitetnija nego obično, a i glazba Georgea Fentona, na tragu filmnoarovskog jazza, mnogo dulje ostaje u ušima nego je uobičajeno. Glumci su sjajni - uz još uvijek zanosnu Stowe tu je i Harris, fantastičan u transformaciji policijskog stroja u strastima razdiranog muškarca te Britanac Dance (negativac iz POSLJEDNJEG AKCIJSKOG JUNAKA) kao prilično uvjerljivi južnjački macho-man. No, za razliku od njegovog imenjaka i kolege Dahla, Bailey je ipak propustio priliku da od ovoga načini remek-djelo novog film-noirea. Razlog je u pomalo neuvjerljivoj i izvještačenoj završnici, ali prema Baileyju i ne treba biti previše strog. Uostalom, kao ilustracija njegovog rada mogle bi poslužiti posljednje izgovorene riječi u filmu.