GODINA KOMETA

YEAR OF THE COMET

Iako je daleke 1968. u BULLITU sa Stevenom McQueenom udario temelje suvremenog prikaza automobilske potjere na filmu, ime Petera Yatesa danas je relativno nepoznato i kritici, a još manje publici. Razlozi za to nisu toliko u tome što je snimao malo filmova, ili što je snimao za male kuće - naprotiv, Yates je u protekla dva i pol desetljeća bio miljenikom Hollywooda - koliko u tome što je za razliku od svog zemljaka Donnera imao manje njuha da svoj talent i reputaciju zanatlije pretoči u komercijalno uspješne hitove.

Njegovo najnovije ostvarenje, usprkos naslovu, nema nikakve veze sa SF-om niti s astronomijom. Glavna je junakinja Margaret (Miller), kći stručnjaka za vino (Richardson) kojoj otac povjerava zadatak da ispita vinski podrum jednog škotskog plemića. Posjet dvorcu se pokazuje više nego plodonosan - pronađena je boca za koju je američki bogataš spreman platiti milijun dolara. No, kada po bocu dođe njegov predstavnik Oliver (Daly) čeka ih neugodno iznenađenje u podrumu: kraj boce se nalazi leš.

Tokom cijelog filma Yates svojom besprijekornom režijom uspijeva očuvati svoju reputaciju zanatlije, ali to ne znači da bi ova akcijska komedija trebala dobiti prolaznu ocjenu. Naime, trebao je mnogo veći majstor od Yatesa da od Goldmanovog slabašnog predloška izvuče nešto dojmljivije. Likovi su jednostavno prazni - Penelope Ann Miller (dosada najupečatljivija u CARLITOVOM NAČINU) je šarmantna kao i obično, ali nedovoljno da bi povukla za sobom simpatije za sve ostale. Tim Daly je kao good guy antipatičan, možda zato što je svima ostao u sjećanju kao vjerski manijak David Koresh u OPSADI WACA. Ali, najveća tragedija su negativci na čelu s voštanom figurom po imenu Louis Jourdan, koja jednako izgleda kao i prije devet godina u bondovskoj mizeriji od OCTOPUSSYJA. Zlikovci koji bi trebali biti oličenje hičkokovske devize "što jači negativac - to bolji film" su u stvari totalni kreteni, pa nam film uopće nije uzbudljiv. A i humor nije na visini, tako da bi sve ovo moglo biti zabavno isključivo maloj djeci.

Ukratko, film korektno snimljen, ali koji vas neće zabaviti.

• ocjena: podnošljiv