SUROVA ISTINA

THE HARD TRUTH

Johan Mantz (Rooker) je policajac koji s ogorčenjem shvaća kako će usprkos godina predane službe i bezbrojnih okršaja sa uličnim smećem starost dočekati siromašan. Njegova djevojka Lisa (Anthony) radi kao tajnica Nicholsa (Baker), gradskog vijećnika s mnogo pragmatičnijim shvaćanjem javne službe. Nekoliko milijuna rezultata takvog pristupa se nalaze u njegovom sefu, te Mantz dolazi na ideju da upravo njima sebi omogući pristojan život. Kao ispomoć angažira Chandlera Etheridgea (Roberts), stručnjaka za elektroniku koji se u slobodno vrijeme bavi provalama. No, čak i prije nego što do pljačke dođe, Etheridge će pokazati da ga zanima više od dogovorenog dijela plijena.

Od većine trilera na policama naših videoteka SUROVA ISTINA se razlikuje po tome što njegov sadržaj u potpunosti odgovara naslovu. I, doista, riječ je o filmu koji svojim pesimizmom uvelike odskače od komercijalne produkcije. Sumorni tonovi koji dominiraju radnjom kao i prikazom likova ipak uspijevaju da i od najiskusnijeg gledatelja sakriju filmnoarovski obrat u završnici. Takvoj atmosferi najviše ipak pridonosi Michael Rooker, izvrsni epizodni glumac (dosada mu je najzapaženije ostvarenje naslovna uloga u kontroverznom i kod nas još neprikazanom HENRYJU: PORTRETU SERIJSKOG UBOJICE) koji ima upravo lice čovjeka kojemu nisu podijeljene najjače karte u životu. Muškoj će publici, dakako, biti zanimljivija Lysette Anthony, simpatična plavuša (najpoznatija po ulozi u jednoj bljutavoj ekranizaciji herc-šunda Barbare Cartland) koju ovdje vidimo u prilično slobodnijim pozama. No, stječe se dojam da erotskih scena ima previše i da one samo usporavaju radnju. No, usprkos tih nedostataka SUROVA ISTINA predstavlja jedan neobično kvalitetan primjerak hiperproduktivnog žanra koji će gledateljstvo odbiti beskompromisnim stavom svojih autora.