OPEKLINA TREĆEG STUPNJA

THIRD DEGREE BURN

Roger Spottiswoode je u svijetu filma najpoznatiji po svom filmu KROZ VATRU NIKARAGVE iz 1983. Možda zbog činjenice što se reaganovskoj Americi nije baš previše svidio svijetli prikaz sandinista, a možda zbog činjenice da su mnogi taj film držali previše sterilnim, u svakom je slučaju Spottiswoode prokockao svoju veliku šansu i bio prisiljen da zarađuje režirajući u drugoj ligi, dakle za televiziju ili kabelske stanice kao što je HBO. OPEKLINA TREĆEG STUPNJA spada u tu kategoriju, s time što je kabelski status matične televizije ostavio više slobode za rječnik, kao i scene seksa i nasilja.

Glavni je junak Scott Weston (Williams), bivši policajac a sada privatni detektiv koji ima jednu ozbiljnu manu: voli švrljati s udanim ženama. No, kada mu biznismen po imenu Scholes (Masur) povjeri zadatak da prati suprugu, Weston ima najozbiljniju namjeru da se drži profesionalnih standarda. To je ipak lakše reći nego učiniti, jer je supruga (Madsen) izuzetno privlačna mlada žena.

U rukama svakog drugog režisera bi se ovaj film pretvorio u vrhunski film noir, dostojan klasika 40-tih, ali Spottiswoode kao da se trudi da ga učini ubi bože dosadnim i konvencionalnim. Propuštena je i sjajna prilika da se iskoristi veliki seksepil Virginije Madsen, koja će inače ulogu femme fatale mnogo uspješnije odigrati u Hopperovom HOT SPOTU. Williams, najpoznatiji po ulozi Bergera iz Formanove KOSE, je užasno bljedunav i čini sve da nam ovaj film ostane u što kraćem sjećanju.

Ukratko, film koji valja pogledati kada nemate što pametnije, inače ga valja zaboraviti.

• ocjena: podnošljiv