SAMO TI

ONLY YOU

Jedan od velikih problema s kojima se mora suočiti svaki filmofil jest činjenica da se uz malo dobre memorije i mnogo (najčešće gorkih) iskustava može na temelju imena na plakatu ili špici bez gledanja zaključiti kakav će film biti. Srećom, postoje filmski umjetnici koji iz različitih razloga nešto tjera da svaki put naprave ili barem pokušaju napraviti nešto novo. Jedan od njih je, svakako i američki režiser i producent Norman Jewison, kojemu sasvim sigurno nije mjesto na holivudskom Olimpu sa Spielbergom, Scorseseom ili Tarantinom, ali koji je zato rijetko kada napravio išta čemu bi se mogla naći neka velika zamjerka. Od njegovog prvog značajnijeg filma, U VRELINI NOĆI (1967), trilera koji je poslužio kao podloga za prikaz rasnih odnosa na tadašnjem američkom Jugu, njegov opus je u pravilu za tematiku imao određene probleme američkog društva prema kojem je Jewison u pravilu imao veoma kritičan stav. Mada je često didaktičnost tih filmova išla na račun umjetničke vrijednosti, nekada je znalo biti i suprotno, kao na primjer u slučaju ROLLERBALLA (1975) kojeg držim jednim od najboljih filmova sedamdesetih. U svakom slučaju, od kraja 80-tih Jewison se kao umorio od prikaza američke socijale, pa s vremena na vrijeme snimi eskapističke melodrame koje bi ekstremno lijevi kritičari ili art-snobovi nazvali romantičnim "ljigama".

Romantična komedija SAMO TI ima zaplet koji incidira upravo jednu visokobudžetnu "high concept" ljigu. Naime, glavna je junakinja Faith (Tomei), učiteljica koja je kao dijete, igrajući se pločom za dozivanje duhova, saznala da se njen idealni životni partner zove Damon Bradley. Nekoliko tjedana prije udaje za bezličnog ortopeda, tajanstveni poziv osobe po imenu Damon Bradley iz Italije će je nagnati da potragu za njim. U toj potrazi će joj se pridružiti snaha Kate (Hunt), koju muči neuspio brak s Faithinim bratom (Stevens).

Odmah valja reći da Jewisonov film ne obiluje nekim velikim životnim istinama, nije pretjerano spektakularan (osim ako u to ne ubrojimo egzotične talijanske lokacije), a niti pretjerano duhovit. Ali, zato su njegovi autori od svega toga stvorili kombinaciju koja daje više nego šarmantnu komediju situacije. Prije svega je to rezultat scenarističkih napora da se likovi što više približe prosječnom gledaocu tako da se s njima može lako identificirati. A i glumci su dali sve od sebe - prije svega valja istaći Marisu Tomei (dobitnicu "Oscara" za ulogu u filmu MOJ ROĐAK VINNY) koja je meni jedna od dražih crnki u ergeli suvremenih holivudskih starleta. Dobar je i Robert Downey Jr. čija je karijera sve do ovog filma bila u silaznoj putanji, a manje više i svi ostali - uključujući briljatnu epizodu Billyja Zanea. Nakon što se film odgleda može se reći kako smo imali prilike pogledati jedan mali, simpatičan i neobično zabavan film, što je prilična rijetkost u suvremenoj produkciji.

Ukratko, SAMO TI je film koji se isplati pogledati.