BORBENA BRIGADA

DROP SQUAD

Gledajući filmove iz tzv. "black packa", sada već podžanra stvorenog na osnovu tematike crnačkog života u suvremenoj Americi, mogli smo se itekako uvjeriti kako toj manjini nije nimalo lako. Ali, postoje i crnci koji se nekako uklapaju u sliku koju nam daje "black pack" - umjesto u getu žive u predgrađu, umjesto pušenja cracka vježbaju aerobic, umjesto gangsta rapa slušaju Mozarta, nose Rolex satove, glasaju za republikance i dozvoljavaju si heretičku pomisao da je O.J. ipak kriv.

Autori ovog filma upravo takve crnce smatraju problemom koji njihovu zajednicu više ugrožava od rasizma ili droge. Stoga oni nude rješenje u obliku fiktivne vigilantske organizacije pod nazivom Borbena brigada koja otima "odnarođene i prodane" crnce koji su se odrekli svojih korijena. Žrtve otmice se podvrgavaju postupku "preodgajanja" koji na trenutke zna biti izuzetno neugodan. No, vođa te skupine, suočen sa slučajem izuzetno upornog "pacijenta" (La Salle) počinje sumnjati u to da li je nasilje ispravni put.

Ako se uzme u obzir da je producent ovog filma Spike Lee (koji se na trenutak pojavljuje u filmu glumeći samog sebe), nije bilo previše teško očekivati da će biti riječ o djelu koje propagira stavove toliko radikalne da bi ih se moglo svesti pod crnački rasizam. No, ako se zanemari prilično sumnjiva poruka ovog filma, riječ je o jednom relativno dobro urađenom filmu, sa solidnom glumom (valja istaći Vinga Rhamesa, poznatog kao Marcellus iz kultnog PULP FICTIONA), ali pomalo konfuznom režijom. Gledaocu treba nešto vremena da pohvata konce i shvati o čemu je zapravo riječ, ali kada mu to uspije, ipak od svega ispadne zanimljivo ostvarenje koje će moći kraće vrijeme zadržati pažnju gledaoca.