[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

BIJEG

THE GETAWAY

Rogeru Donaldsonu, darovitom novozelandskom režiseru, ne cvjetaju ruže otkako je stigao u Hollywood nakon što je tamošnje producente dojmio modernom verzijom BOUNTYJA. Ne cvjetaju ruže ni Kim Basinger, kojoj je još početkom ovog desetljeća Sharon Stone oduzela naslov najseksepilnije holivudske plavuše. Ne cvjetaju ruže ni Kiminom suprugu Alecu Baldwinu, koji se mora pomiriti s tim da mu mlađa braća Stephen i William dobijaju bolje angažmane (i usput u filmovima povaljuju Sharon Stone). Teška su vremena došla i za Waltera Hilla, koji živi od stare slave i nikako da snimi remek-djelo nalik na ona iz kasnih sedamdesetih. Stoga nitko od njih vjerojatno nije imao druge altrenative nego da uradi remake Peckinpahovog akcionog filma BIJEG iz 1972. u kojem je nastupali tada vjenčani Steve McQueen i Ali McGraw.

Radnja filma započinje kada Doug McCoy (Baldwin), vrhunski pljačkaš i stručnjak za sigurnosne sisteme, nakon obavljenog posla umjesto love u ruke dobije lisičine meksičke policije. Pošto se truljenje u meksičkoj jami ne čini pretjerano poželjnom alternativom, on zamoli svoju privlačnu suprugu Carol (Basinger) da stupi u kontakt s "uglednim poslovnim čovjekom" Jackom Banyonom (Woods). McCoy će pristati Benyonu pomoći u pljački, ako ovaj povuče par konaca i iznudi njegovo puštanje. Benyon pristaje, ali supruzi svog partnera jasno stavi do znanja da naplata te usluge neće biti samo u novcu.

Ako je suditi po prethodnom Donaldsonovom radu, konfuznom špijunskom trileru BIJELI PIJESAK, tom režiseru izuzetno paše ambijent američkog pustinjskog Jugozapada. Stoga je njegov izbor za remake Peckinpahovog akcijskog klasika bio opravdan - Donaldson se uistinu snalazi s kamerom i akcijskim sekvencama. Ali, kada se zanemari akcija, ovaj film nema baš pretjerano toga ponuditi. Likovi su više nego nedovršeni - motiv bračne nevjere uopće nije dovoljno iskorišten, a bračni par Baldwin-Basinger kao da se boji da pretjeranom glumom ne uništi svoju vezu u stvarnom životu. Michael Madsen, izvrsni karakterni glumac i specijalist za psihopate, uopće ne dolazi do izražaja i šteta je što scenaristi nisu malo pojačali njegov lik i dali mu nešto komičnih sadržaja. Da je bilo tako, vjerojatno bi bilo i bolje međuigre s Jennifer Tilly, koja služi kao izvrstan comic relief. Slično je i sa sjajnim Jamesom Woodsom, kojeg su se scenaristi prebrzo riješili.

Ukratko, BIJEG je film sa užasnim scenarističkim rupama, ali ga dobra kamera i gomila izvrsnih akcijskih sekvenci spašavaju tako da se može gledati.

  • ocjena: solidan

    (c)1995 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos