HIGHLANDER III

HIGHLANDER III: THE SORCERER

Ako bismo se morali jednom zapitati čija glumačka karijera najbolje ilustrira prolaznost glumačke slave, onda bi odgovor najvjerojatnije dao životni put Christophera Lamberta. Taj je sin švicarskog diplomata bljesnuo godine 1981. u izvrsnoj naturalističkoj verziji Tarzana pod imenom GREYSTOKE, da bi pet godina kasnije pod režiserskom palicom Russela Mulcahyja postao HIGHLANDER, junak istoimenog fantasy hita o besmrtnicima koji se u suvremenom svijetu mačevima bore za moć. Taj se film dan-danas smatra jednim od boljih komercijala osamdesetih godina, i Lambertu su vrata Hollywooda bila otvorena. Ali, samo tri godine kasnije pokazala se surova istina - HIGHLANDER je pospješio karijeru ne Lambertu nego njegovom partneru Seanu Conneryju, dok je sam Lambert potonuo zahvaljujući nastavku HIGHLANDERA, od mnogih smatranim najgorim filmom svih vremena. Otada je Lambert osuđen da odrađuje blijede uloge u trećerazrednim koprodukcijskim akcijadama.

Stoga pomalo čudi što se Lambert, zajedno s producentima, vratio liku Connora MacLeoda koji mu je zapečatio sudbinu. U trećem filmu se zaplet vrti oko Kanea, MacLeodovog suparnika iz roda besmrtnika koji je konačni ssukob iz prvog dijela bio izbjegao tako što su ga zakopali u jednoj japanskoj spilji. Ali, kada ga otkopaju, počinje sukob i siroti se MacLeod mora ponovno dohvatiti mača i obraniti titulu jedinog besmrtnika na kugli zemaljskoj.

Film je u svakom slučaju lošiji od prvog dijela, nešto bolji od drugog (ali ne i tzv. odmetničke verzije koja se nedavno bila pojavila na policama naših videoteka). Režiju je potpisao dosada nepoznati Andy Morahan i ona se uglavnom svela na gomilu kompjuterski generiranih specijalnih efekata pod očevidnim utjecajem MTV-ja i Russela Mulcahyja. Scenarij je prilično kaotičan i neuvjerljiv, a u njega je posve nepotrebno ubačena epizoda iz francuske revolucije. Mario Van Peebles, koji bi trebao biti karizmatični negativac, je jednostavno iritantan. Jedina stvar u čemu je HIGHLANDER III bolji od prethodna dva filma jest Lambertova partnerica Deborah Unger, ali iskreno sumnjam da se samo radi njenih draži isplati pogledati ovo sviranje u davno začepljene diple.

• ocjena: loš