DAN OPROSTA

DAY OF ATONEMENT

Ovaj film pokazuje na što su sve spremni distributeri kako bi reklamirali određeni proizvod. Foršpan sugerira kako je riječ o akcionom filmu o narkomafiji u Miamiju, u kojem glavnu ulogu igra Christopher Walken. A zapravo je riječ o francuskoj gangsterskoj sagi, kojoj je ovo drugi nastavak: original, IL GRAND PADRON, bio je snimljen 1981. godine.

Raymond Bettoun (Hanin) bio je najmoćniji čovjek u židovskom podzemlju Pariza, ali ga je pogrešno shvaćanje časti koštalo deset godina zatvora. Nakon odležane kazne dolazi u Miami, gdje ga dočekuje njegov sin Maurice (Berry) koji je u međuvremenu postao ugledni poslovni čovjek. Raymondu nije teško prokužiti kako je sinovljevo bogatstvo stečeno pranjem novca i petljanjem s drogom, ali ga prava iskušenja tek čekaju kada se Maurice zakači s okrutnim narkobosom Pascom Meisnerom (Walken).

Gledajući ovaj film zbilja me je čudilo zašto autori nisu pokušali napraviti mini-seriju umjesto cjelovečernjeg filma zbog obilja materijala i velikog budžeta. Imali su izvrsne glumce, dobru fotografiju i Arcady je kao režiser znao što radi. Ali, problem je bio u Arcadyju kao scenaristu. U nastojanju da glumi većeg katolika od pape, Arcady je neke tipično francuske motive gangsterskog filma neuspješno pokušao prebaciti u prepoznatljivi narko-milje Miamija. Rezultat je gomila nepotrebnih scena i velika razvučenost, s isforsiranom završnicom. Uistinu je šteta tako dobrih glumaca da su svoje talente morali potrošiti ovdje.

Ukratko, film koji se može gledati, ali isto tako i zaboraviti.

• ocjena: podnošljiv