MASKA

THE MASK

Kao što ste imali prilike čitati u bezbrojnim FAQ-ovima posvećenim popularnim filmovima kao što su ALIEN, TERMINATOR ili PREDATOR, sva ta ostvarenja osim što ljude zabavljaju na ekranu daju inspiraciju i gomili manje darovitih autora u drugim medijima kao što su knjige, kompjuterske i igre na ploči te stripovi. Upravo za ovo posljednje se specijalizirala tvrtka Dark Horse Comics, koja je u posljednjih desetak godina neumorno štancala gomilu proizvoda inspiriranih tih filmova, praveći npr. nemoguće kombinacije u kojima se zajedno susreću Robocop, Terminator, Predator i Alieni. Ali, između ostalog, Dark Horse Comics ima i originalne proizvode koji daju inspiraciju manje darovitim filmašima. Tako su se prošle godine na našim kino-ekranima pojavila čak tri takva djela: kultna VRANA, VREMENSKI POLICAJAC s Van Dammeom i, konačno sada na videu, MASKA s Jimom Carreyom.

Na početku filma vidimo Stanleya Ipkessa (Carrey) kao skromnog i frustriranog bankovnog službenika kojemu je privlačna barska pjevačica Tina Carlyle (Diaz) tek sanak pusti. Ali, dakako, sve se mijenja u trenutku kada Stanley slučajno naleti na neobičnu masku, za koju se naknadno ispostavi da pripada nordijskom bogu pakosti Lokiju. Ta maska svakome koji je stavi na lice daje nadnaravne moći i Stanley će iste iskoristiti kako bi ženu svojih snova spasio od okrutnih gangstera.

Da budem iskren, od ne baš pretjerano inventivnih scenarista nisam očekivao bog zna kakvu priču, a nisam bio oduševljen ni imenom režisera. Naime, Chuck Russell je snimio remake klasičnog SF-horora BLOB (GRUDVU) s time da je u njegovoj verziji bezoblična hladetinasta masa bila najživotniji od svih likova. No, zato su tu bila dva aduta: izvrsni komičar Jim Carrey, koji je neke odbio, a neke privukao nekontroliranom izvedbom u ACEU VENTURI, te "revolucionarni" kompjuterski generirani specijalni efekti. Što se Carreya tiče, tu sam se razočarao. On je zbilja simpatičan tip s dosta smisla za humor, ali samo ukoliko ga se previše ne sputava sa scenarističkim i inim okvirima. Ovdje je, zbog očite želje producenata za obiteljskom publikom, bio prisiljen malo stišati svoju anarhoidnost, tako da je dojam bio istovjetan onom koji biste imali da umjesto originalnog škotskog viskija popijete lanjski ocat. Njegova partnerica Cameron Diaz, inače vrhunski foto-model (za one koji vole krupnije cure) tu služi uglavnom kao ukras, iako joj se ne može poreći izvrstan zabavljački talent. Nedostatak previše suvisle priče se ipak na kraju prevladava, ali više zahvaljujući zanatskoj inerciji nego nekakvom smislu za uklapanje različitih dijelova u cjelinu.

U suštini, MASKA je precijenjen film koji se ne isplati pogledati, osim kada nema ništa pametnije.

• ocjena: podnošljiv