BIJEG

BREAKAWAY

Amerika je, barem u teoriji, zemlja mogućnosti u kojoj se posljednja ništarija, uz malo sreće i talenta može uspeti od dna do vrha. Tako je i jedna mlada žena iz siromašne i razorene radničke obitelji zahvaljujući vlastitom talentu stigla do visina. Ali na putu do Olimpa joj se ispriječila princeza rođena sa srebrnom žlicom u ustima. U zemlji u kojoj je uspjeh jedino mjerilo vrijednosti, djevojčina odluka da se koristi svim, pa i najbrutalnijim sredstvima, kako bi se dokopala vrha stvorio je jednu od najbizarnijih sapunskih opera iz stvarnog života. Junakinja te priče, olimpijska klizačica Tonya Harding, je stekla svojih pet minuta slave i nastojala ubrati kamate, između ostalih i oprobavši se na filmu.

Vidjeti Tonyu Harding, koju su mnogi upamtili po suzama iz prošlogodišnjeg Lilehammera, bio je jedini motiv što sam pogledao ovaj filmčić. Ali, za tako nešto sam se trebao namučiti, jer Tonya uopće ne tumači glavnu ulogu. Glavna je junakinja Myra (Teri Thompson), zgodna žena koja radi kao mafijaški kurir (?). Jednog dana iz čistog mira odluči prekinuti opasni posao i na vrat si navuče profesionalne ubojice. Jedan od njih, kojeg glumi Joe Estevez, brat Martina Sheena, odjednom dobije napad poštenja i dođe do uobičajene tarapane. Rutinski snimljen, s očajnom glazbom i uvredljivo niskim budžetom, kao i krajnje neuvjerljivo snimljenim akcionim scenama, ovaj film je uvreda i za oči i za uši. Što se glume Tonye Harding tiče, ne znam koliko je to krivica idiotskog scenarija, a koliko njenog talenta, odnosno nedostatka, ali od nje kao mlade glumačke nade nema ništa. Doduše, demonstrirala je svoje borilačko umijeće tako da ćemo je ipak viđati u takvim vrstama filmova. Za sve one koji ne vole gledati filmove iz čiste radoznalosti najbolje je da ovaj film zaobiđu u širokom luku.

• ocjena: loš