RAZBIJAČ ZA SVE

BRAIN SMASHER

Svi oni koji su svojevremeno pratili karijeru darovitog beogradskog režisera Slobodana Šijana (KO TO TAMO PEVA, DAVITELJ PROTIV DAVITELJA) se sjećaju kako je njegov talent bio zapažen od američkih producenata koji su mu sredinom osamdesetih ponudili da režira filmsku verziju popularnog stripa CAPTAIN AMERICA. Nevolja je bila u tome što su ti američki producenti zapravo bili izraelski par Golan-Globus čija je tvrtka CANNON odgovorna za nevjerojatnu gomilu smeća iz osamdesetih godina. Nakon što je za njih odradio užasnu TAJNU MANASTIRSKE RAKIJE Šijan im je dao košaru, a rad na strip-filmu je preuzeo havajski režiser Albert Pyun. To je ime kasnije postalo poznato po ALIEN FROM L.A. i CYBORG, dva filma koji su trebali ući u antologije najgoreg filmskog smeća ikada napravljenog.

Kada se svemu tome doda neobično "produhovljeni" zaplet - izbacivač iz noćnog kluba pomaže praznoglavoj manekenki da od šaolinskih redovnika spasi čarobni artifakt - postavlja se pitanje zašto bi netko pogledao taj film. Odgovor leži u kontroverznom komičaru Andrewu Diceu Clayu čiji je sirovi macho nastup od AVANTURA FORDA FARLANEA napravio jedno od najboljih potcijenjenih remek-djela sedme umjetnosti u posljednje vrijeme. Na žalost, Andrew Dice Clay je jedini koji u ovom filmu nešto vrijedi, ali je i ta njegova vrijednost daleko ispod onoga što bi zahtijevali da ovaj film smatramo makar podnošljivim. O Pyunovoj režiji i "inventivnom" scenariju je bolje ne trošiti riječi - najbezveznija TV-produkcija izgleda bolje od ovoga. Ukratko, RAZBIJAČ ZA SVE je jedno veliko razočaranje.

• ocjena: loš