RUBY CAIRO

Moram priznati kako nisam nikada bio preveliki fan Andie MacDowell, američke glumice koja je osvojila svijet ulogom u razvikanom kanskom hitu SEKS, LAŽI I VIDEOVRPCE. Držim je zgodnom, na trenutke simpatičnom pojavom, ali nikako dobrom glumicom. Da je u pitanju pravi profesionalac, nikako joj se ne bi moglo dogoditi da u svom prvom značajnijem filmu, Hudsonovom GREYSTOKEU, bude prisiljena koristiti tuđi glas za vlastite replike. Richardu Burtonu se u slučaju Tita i SUTJESKE još moglo progledati kroz prste, ali za uloge unutar engleskog govornog područja to je bez svake sumnje poniženje. No, dobro, neću biti toliko zloban i priznat ću kako je Andie s vremenom evoluirala par glumačkih klasa više. Dok čekamo megauspjeh ČETIRI VJENČANJA I SPROVOD, dobro dođe za pogledati i RUBY CAIRO, relativno nepoznat ali spektakularan triler Graemea Clifforda snimljen prije tri godine.

Andie MacDowell u ovom filmu tumači ulogu Bessie Faro, skromne kućanice i majke troje djece, koja izgubi supruga u avionskoj nesreći i sazna kako je njegova prijevoznička tvrtka pred stečajem. U Vera Cruzu je čeka još jedno iznenađenje: njen suprug je imao velike svote novca na računima banaka razasutim po svijetu. Nastojeći pokupiti novac sa računa, ubrzo otkrije najneugodniju istinu od svih - netko je to učinio prije nje. Put će je odvesti u Kairo gdje će se suočiti sa strašnim otkrićem.

Nakon uvodne sekvence, koja je primjerenija obiteljskoj komedijici nego trileru s međunarodnim motivima, uvodna špica će sve nostalgične filmofile uvjeriti da je riječ o onom potonjem. Naime, glazbeni stil Johna Barryja je teško ne prepoznati, a to je ime gotovo sinonim za filmove o Jamesu Bondu. Na žalost, od bondijade u ovom filmu gotovo da nema ništa. Temelj uspjeha bondovskih filmova bile su egzotične lokacije, spektakularna akcija i zgodni komadi. S obzirom da je jedini zgodni komad ovdje glavna glumica, preostale su jedino egzotične lokacije i spektakularna akcija. Ne sumnjam da bi uz dovoljnu dozu akcije ovaj film zbilja bio sjajan, ali scenaristi kao da su zaboravili na to. Dobro, ni Andie MacDowell nije baš glumački materijal stvoren da oponaša Arnolda i Stallonea, ali zaplet je davao uvjerljive poticaje u tom smjeru. Na žalost, scenarij je prilično nedorađen, a priča je jednostavno plitka. Da stvar bude gora, još je prezasićena elementima baseballa nerazumljivim većini ljudskih bića van SAD.

Sadržaj je ovog filma, dakle, isprazan i solidna forma ovaj film može samo ukrasiti, a ne poboljšati. Glumci su sjajni, fotografija izvrsna, glazbeni skor Johna Barryja poslovično dobar. Ali, od svega toga nema ništa - ništa osim cjelovečernje ture koja će manje obrazovanim gledateljima dati nešto podataka o multikulturnoj prirodi Egipta. Ukratko, ovaj film se isplati pogledati, ali jedino ako nema ničeg solidnog pri ruci.

• ocjena: podnošljiv