TIHA PREVARA

SOFT DECEIT

Kao što se neki od nas sjećaju iz povijesnih udžbenika, u srednjem vijeku su kmetovi bili prisiljeni desetinu svih svojih prihoda ustupati Crkvi. Kada se tome zbroje prigodni darovi, prodaje oprosta i činjenica da su mnogi nečasni tipovi na samrti driješili kesu da osiguraju kartu za raj, jasno je da je tokom stoljeća ta organizacija nakupila golemo bogatstvo. Sićušni djelić tog bogatstva postaje plijenom Adama Trenta (Bergin), vrhunskog kriminalca, čije dobro raspoloženje ne kvari ni činjenica da zbog toga dospijeva u zatvor. Par godina iza rešetaka će zbilja brzo proći, ako se zna da vani čeka dobro skriveno blago. Crkva se, pak, ne miri s gubitkom, i preko političkih veza natjera policiju da organizira riskantnu operaciju u kojoj glavnu ulogu igra mlada i privlačna detektivka (Vernon). Ona fingira Trentov bijeg iz zatvora u zamjenu za djelić bogatstva. Samo, ispostavi se da je Trent mnogo lukaviji nego što se mislilo.

Nedavno je na HRT-u bila prikazana vrlo dobra britanska TV-serija po scenariju hvaljene Lynde La Plante (MAFIJAŠKE UDOVICE, OSUMNJIČENI) u kojoj je mladi, neiskusni policajac trebao sudjelovati u vješto smišljenoj klopki za demonski lukavog kriminalca (Timothy Dalton). Radnja filma je dosta slična toj seriji, ali ipak se razlikuje po tome što je manje turobnija i ima prilično neortodoksni zaplet. I to je manje-više sve što je zanimljivo u ovom filmu. Ono što preostaje je kliše, par rutinski odrađenih uloga, među kojima je podbacila Kate Vernon, zvijezda odvratno lošeg erotskog trilera DANGEROUSLY CLOSE. Akcione sekvence su napravljene profesionalno, ali od njih nikako ne zastaje dah. Sve u svemu, ovo je simpatičan filmčić za jednokratnu upotrebu, kojeg je bolje propustiti.

• ocjena: podnošljiv