OPASNI POPUT NAPALMA

WILDER NAPALM

U ove sparne ljetne dane dobro dođe nešto za osvježenje, pa u moru smrtno ozbiljnih trilera jedna simpatična komedijica može izgledati sasvim pogodna. Tako bi i OPASNI POPUT NAPALMA, relativno nepoznat proizvod koji je na prepad uletio u naše videoteke, mogao poslužiti toj svrsi.

Radnja se vrti oko dva brata Wilder, koji dijele dvije stvari u životu, koje se mogu shvatiti i kao blagodat i kao prokletstvo. Jedna je sposobnost pirokineze - izazivanja vatre snagom misli, a druga strast prema ženi (Winger) koja ih obojicu uvaljuje u gomilu nevolja. Ponovni susret dva brata nakon mnogo godina će dovesti do razbuktavanja emocija, ali ne samo njih.

Iako je film imao respektabilan casting - Quaida i Wingericu u glavnim ulogama - nije zabilježio veliki uspjeh. Razlog je vjerojatno u tome što se Quaid nakon duže vremena oprobao u za njega atipičnoj ulozi ne baš najpozitivnijeg lika. Ulogu dobrog momka, pak, tumači slabije poznatiji, ali komičarskim talentom bolje opskrbljen Arliss Howard (koji je nekima od nas vjerojatno zapao za oko ulogom policajca u bizarnoj teen komediji PLAIN CLOTHES). Na žalost, režiser nije pokazao baš pretjerani talent - u početku je film razvučen, da bi na kraju dobio furiozni tempo. Scenarij je jedan izvrstan predložak za vedru, demmeovsku komediju začinio s nepotrebnim elementima psihološke drame. No, bez obzira na sve te mane, ovaj film ima i nekoliko zbilja briljantnih trenutaka zbog kojih ga doista valja preporučiti kao osvježenje u ove vrele dane.