PRAVI ZLOČIN

TRUE CRIME

Svatko tko je imao prilike duže vremena gledati MTV vjerojatno barem iz viđenja zna za Aliciu Silverstone. Ta je djevojka slavu stekla tumačeći uloge "divljih" cura u spotovima rock-grupe AEROSMITH, da bi 1994. trijumfalno potukla Spielbergovog T-Rexa u MTV-jevom natječaju za negativca godine glumeći paklenu nimfetu u LUDO ZALJUBLJENOJ. Za divno čudo, holivudski producenti su otada uglavnom ignorirali Aliciu, tako da osim PRAVOG ZLOČINA ne dolazi nijedan drugi projekt u naša kina ili videoteke.

Uloga u ovom filmu je sušta suprotnost svim prethodnim Aliciinim ostvarenjima. Naime, ovdje je ona smjerna i pobožna učenica katoličke gimnazije u pitomom kalifornijskom gradiću. Doduše, ima jedan "feler": otac joj je kao policajac poginuo na dužnosti pa ona, opsjednuta zločinom, koristi pojavu serijskog ubojice da kao detektiv-amater krene njegovim stopama. Kao jedina pomoć joj stiže mladi policijski kadet u kojeg ne može, a da se ne zaljubi.

Mada ovaj film obećava tipičnu tinejdžersku "ljigu" - nešto teenage slashera, nešto romanse, nešto Agathe Christie - u stvari je riječ o prilično mračnom i depresivnom filmu koji bizarnu priču koristi za parabolu o gubitku nevinosti. Na žalost, scenaristica Pat Verducci nije imala ili hrabrosti ili talenta da svoje zamisli ostvari do kraja, pa je tako izbjegnuta sjajna prilika da se napravi nešto modernija verzija PLAVOG BARŠUNA. Ovako imamo solidan, na trenutke realističan, a na trenutke patetičan triler. Osim Dillona i Alicie ostali se glumci nisu baš pretjerano pretrgli, a Alicia pak, slično kao i u LUDO ZALJUBLJENOJ, nije imala hrabrosti iskoristiti sve svoje vizualne kvalitete i tako filmu oduzela veliku dozu uvjerljivosti. Ali, ipak ga valja preporučiti kao osvježenje za ove vrele ljetne dane.