JASONOVA DJEVOJKA

JASON'S LYRIC

Jedan od velikih problema s kojima su se u posljednje vrijeme susreli tvorci tzv. "black packa" ili "crnog filma" jest što, kako vrijeme prolazi, svako njihovo ostvarenje sliči jedno na drugo - crni tinejdžeri koji odrastaju u paklu geta, pojedinac koji se pokušava izdići iznad svega toga i u pravilu tragičan kraj u besmislenom revolveraškom obračunu. JASONOVA LIRIKA Douga McHenryja pokušava, pak, izbjeći taj kliše.

Radnja je smještena u Galveston gdje crnci, za razliku od nekih drugih gradova, žive u predgrađu koje čak izgleda kao fino mjestašce za život. Glavni su junaci dva brata - Jason i Joshua - koji su kao dan i noć. Jason je odgovoran i radišan, i smiješi mu se promaknuće na poslu, dok je Joshua potonuo u blato droge, alkohola i sitnog kriminala. Slučajan susret s romantičnom djevojkom Lyric i veza koja slijedi nagnat će Jasona da razmišlja o promjeni okoline, ali ga briga za brata i ožiljci iz djetinjstva koje je ostavila tragična smrt pijanog oca u tome spriječavaju.

Sve u svemu, film je zanatski urađen, a pogotovo valja istaći glumce. Na žalost, fantastičnog Foresta Whitackera nemamo prilike vidjeti u cijelom filmu. Ali, scenarij nije baš uravnotežen - potpuno je nejasno žele li njegovi tvorci da film bude melodrama ili tipična "black pack" socijalna drama. Oba dva nastojanja - naturalistička gluma Whitackera i Bokeema Woodbinea u ulozi Joshue s jedne, te erotikom začinjen prikaz romantične veze Jasona i Lyric s druge strane - proturječe jedno drugom i kao rezultat imamo dojam kao da je riječ o ne baš pretjerano uspješnoj montaži dva različita filma. Ipak film može funkcionirati kao mali romantični izuzetak u jednom sumornom nizu.