UBOJSTVO PO NARUDŽBI

THE POSITIVELY TRUE ADVENTURES OF THE ALLEGED TEXAS CHEERLEADER-MURDERING MOM

Mnogi koji sanjaju američki san zaboravljaju da ostvarenje tog sna zahtijeva cijenu, često previsoku za običnog čovjeka. Ali ni oni neobični, čak ni oni koji ga ostvare, nisu zadovoljni. Čak štoviše, izluđuju ih problemi koje bi ostatak svijeta nazvao tričarijama. Tako je godine 1990. Wanda Holloway (Hunter), domaćica iz Texasa, bila ogorčena činjenicom što njena kći Shana ne može postati cheerleader (navijačica) u gimnazijskoj ragbi-momčadi. Vjerojatno bi sve ostalo na tome da Wanda uzrok tome nije vidjela u svojoj susjedi i najboljoj prijateljici, koja je svoju kći pomoću veza progurala na Shanino mjesto. Stoga Wanda Holloway odlučuje ukloniti taj problem i jedan od najbizarnijih i najtragikomičnijih slučajeva američkog krivičnog pravosuđa započinje.

Barem polovica svih televizijskih filmova u našim videotakama su oni koji se temelje na istinitim događajima. Takva poplava "true storiesa" i činjenica da se od najbanalnijih priča prave drame zaintrigirala je i producente HBO, kabelske televizije koja se za razliku od čisto komercijalnih stanica specijalizirala za "velike" teme (AIDS, rasni nemiri, šezdesete, pobačaj). Režija je povjerena Michaelu Ritchieju, iskusnom filmašu koji je šezdesetih i sedamdesetih bio specijalist za društveno angažiranu satiru. On je priču snimio u stilu tih burnih godina, nelinearnom strukturom, s dosta zanimljivih kadrova i flashbackova, miješajući igrane i fiktivno-dokumentarne segmente. Stoga je UBOJSTVO PO NARUDŽBI od samog početka atipičan TV-film, i upravo zbog toga odskače za deset kopalja od svih sličnih proizvoda.

I scenarij Jane Anderson je itekako pridonio kvaliteti filma. Dok je na početku naglasak na žestokoj kritici malograđanskog mentaliteta i želje za uspjehom po svaku cijenu, dotle se u završnici UBOJSTVO PO NARUDŽBI pretvara u kritiku medija koji lešinarski iskorištavaju ljudske tragedije. Ta kritika ipak, ostaje, samo kritika - Jane Anderson ni ne pomišlja da izigrava Olivera Stonea - pa nam likovi ovog filma, bez obzira na to što su karikature i što su začinjeni s dosta crnog humora, izgledaju sasvim obično ljudski i u tome je njihova privlačnost. Dakako, te privlačnosti ne bi bilo da nema izvrsnih glumaca, koji su svoj posao bili obavili za pet. Holly Hunter dokazuje kako nije bez veze zaslužila Oscara u PIANU. Beau Bridges je sjajan u minimalističkoj ulozi radnika, a Swoosie Kurtz (poznata iz serije SESTRE) je dala jedan od najtragikomičnijih portreta u posljednje vrijeme.

Ukratko, UBOJSTVO PO NARUDŽBI je film koji svojim kvalitetom zaslužuje da ga pogledate i da se nadate da će sličnim postupkom biti obrađen slučaj O.J. Simpsona.

Ocjena: izvrstan