NEW EDEN

Početak ovog filma će starije poklonike SF-a na ovim prostorima podsjetiti na kultnu britansku seriju BLAKEOVA SEDMORKA. Naime, svemirski brod prevozi gomilu osuđenika na zatvorsku koloniju. Nakon spuštanja se ispostavi kako je zatvorska kolonija najobičnija pustinja u kojoj su osuđenici ostavljeni da se sami snađu kako znaju i umiju. Dva zatvorenika - najbolja prijatelja će svaki krenuti svojim putem: jedan će se pridružiti bandama razbojnika, a drugi, naivni idealist (Baldwin) će nastojati donijeti duh civilizacije malom lutalačkom plemenu.

Očito nastao na valu trenda "futurističko-zatvorskog" filma, Metzgerov film, za razliku od svog uzora - BIJEGA IZ UTVRDE ABSOLOM (v. DA-FILMR.ZIP na Alt:: BBSu) ozbiljno pati od očajno niskog budžeta. Tako je jedna sasvim prozaična zemaljska pustinja prisiljena glumiti egzotični strani planet, što je u pravilu karakteristika lošeg B-filma. Radnju malo osvježava činjenica što je glavni junak, za razliku od machoa koji dominiraju sličnim ostvarenjima, intelektualac, i usudio bih se reći kako Stephen, kao najmlađi i najranjiviji od braće Baldwin, najbolje paše za tu ulogu. No, ostali su podbacili, pogotovo Lisa Bonet (poznata po antologijskoj sceni s Mickeyem Rourkom u ANĐEOSKOM SRCU) koja služi samo kao ukras. Podbacio je i režiser, kojemu nije bilo jasno da od ovoga neće napraviti dobar film kopirajući rješenja iz POBJEŠNJELOG MAXA 2 i KONANA, a scenarist se mogao potruditi da svemu ovome da malo više humora.

• ocjena: podnošljiv