F.T.W.

Moglo se lako dogoditi da F.T.W. bude upamćen kao posljednji film Mickeya Rourkea, glumca za koji su mnogi u proteklom desetljeću tvrdili da ima kapacitet da zasjeni i nenadmašnog De Nira. Naime, Rourke je nedugo po snimanju ovog filma, izmučen sentimentalnim i profesionalnim neuspjesima, pokušao samoubojstvo, ali je pravodobnom intervencijom spašen.

Na početku filma vidimo Rourkea kao Franka T. Wellsa, jahača rodea koji je odsjedio godine zatvora zbog ubojstva. Nastojeći se vratiti rodeu, naleti na Scarlett (Singer), neobično spretnu auto-mehaničarku koja na ruci ima isterovirana slova "F.T.W.". Ta je slučajnost temelj njihove veze, ali tek će kasnije Frank saznati kako je Scarlett, zapravo, jedina preživjela pripadnica bande okrutnih pljačkaša banaka. Ni to ga neće spriječiti, da bez obzira na sve posljedice, ostane sa ženom koju voli.

"F.T.W." iz naslova zapravo znači "F**k The World" ("J***{ svijet"), pa se ovaj film može shvatiti i Rourkeov "obračun sa njima", odnosno sa holivudskim establishmentom koji poštuje ljudsku samosvojnost samo dotle dok ta osoba ne postane luzer. A Rourke je to u svakom slučaju, i ma koliko se trudio izmijeniti takvo stanje stvari ovim filmom, nije uspio. Naprotiv, bez obzira na relativno zanimljiv zaplet i dobru glumačku postavu, projekt je neslavno propao. Za to krivicu najmanje snosi sam Rourke, čija je uloga gubitnika odglumljena s minimalizmom potpuno atipičnim za tog glumca, sklonog snažnim emocijama. Za to krivicu ne snose ni ostali glumci, pogotovo Lori Singer, koja u stare dane odjednom otkriva svoj seksepil, a vidjeti Briona Jamesa u ulozi pozitivca je čak i zanimljivo. No, sve je to uzaludan trud u kontekstu scenarija kojeg režiser Michael Karbelnikoff nije znao pretočiti u nešto suvislo.

Karbelnikoffa kao režisera imali smo prilike upoznati kroz MOBSTERSE, njegovu "young guns" verziju priče o nastanku organiziranog kriminala u Americi. Tada se već moglo vidjeti kako je on najvjerojatnije režiju shvatio tako da se iz par MTV-jevih spotova može naučiti sva mudrost svijeta. I tako F.T.W. ima nekoliko zbilja fantastičnih kadrova, ali potpuno nepotrebnih u kontekstu filma kao cjeline, da bi sve kulminiralo u dozlaboga patetičnoj i predvidljivoj završnici. Ukratko, F.T.W. je potpuno zaslužio svoj komercijalni promašaj, ali šteta je što je zbog njega jedan zbilja veliki glumac došao na najnižu točku svog života i karijere.

• ocjena: podnošljiv