POGREŠAN ČOVJEK

THE WRONG MAN

Gotovo svi filmski odmetnici sanjare o tome da sve svoje životne probleme uzrokovane sukobom sa zakonom riješe odlaskom u Meksiko. Ali, kao što će ustanoviti Alex Wheeler (Anderson), kada se u samom Meksiku dođe u sukob sa zakonom, tamo stanje nije nimalo ružičastije. Alex, dakako, nije kriv - našavši se na pogrešnom mjestu u pogrešno vrijeme postao je osumnjičen za ubojstvo. Utočište pronalazi kod neobičnog para sunarodnjaka - ostarjelog muljatora Millsa (Lithgow) i njegove zanosne supruge Missy (Arquette) - koji tumaraju Meksikom. Nadajući da će pomoću njih naći izlaz iz zemlje, Alex ne može a da ne izbjegne dilemu između prijateljstva prema Millsu i strasti koju osjeća prema Missy.

Ovakav zaplet mogao je dovesti do uzbudljivog trilera, akcijske pustolovine ili urnebesne komedije, ali Jim McBride je propustio sve prilike za tako nešto. Umjesto toga odlučio se za dramu, i u tome imao snažnu potporu u sjajnom Johnu Lithgowu, koji je dao jedan od najsloženijih i najdojmljivijih likova koje smo imali prilike vidjeti u posljednje vrijeme. Na žalost, nije u tome imao potporu u Kevinu Andersonu, čija je bezizražajna gluma imala istog efekta kao u očajnom Figgisovom LIEBESTRAUMU. Treći, i vizualno najfascinantniji član trokuta - Rosanna Arquette - je dala snažnu ulogu, ali će je u ovom filmu više pamtiti po opsežnom grudnom košu (kojeg se, za razliku od sestre Patricie, ne ustručava pokazivati u punom sjaju) nego po glumi. Prilika da meksički policijski par (Cervera i Laguardia) posluži kao efektan comic relief, je, pak, propuštena. Dojam nešto popravlja glazba "Los Lobosa", ali ona nije takva da će nam dugo ostati u ušima.

Sve u svemu, moram priznati da sam očekivao nešto bolje od McBridea, čiji BIG EASY držim jednim od najboljih filmova proteklog desetljeća. Da li je razlog tome u godinama ili nedostatku inspiracije ne znam, ali POGREŠAN ČOVJEK mi je na kraju ispao dosadan i razvučen, bez dinamike ili humora koji su krasili McBrideova prethodna djela. Sve u svemu, profesionalno urađeno, ali nesumnjivo razočarenje.

• ocjena: podnošljiv