OPASNA LJUBAV

DREAM LOVER

Marx je fulao u mnogim stvarima, ali ne u svojoj tezi kako se kvantitet s vremenom pretvara u kvalitet. To važi i za hiperprodukciju trilera na policama naših video-klubova. Ne znam da li je to stvar činjenice što sve veća konkurencija tjera filmaše na predaniji rad ili toga što me je gorko iskustvo načinilo izuzetno opreznim pri izboru, ali je neosporna činjenica kako me sve više trilera ugodno iznenađuje.

Jedan od njih je i OPASNA LJUBAV. U njemu James Spader glumi Raya, uspješnog arhitekta koji nakon razvoda nastoji pronaći ženu svog života. Sreća mu se nasmiješi kad upozna zanosnu Lenu Mathers (Amick), ostvarenje svih svojih snova. Slijedi veza, brak i dvoje djece, ali s vremenom Ray ustanovi kako mu supruga nije rekla baš sve detalje o svom životu, te da je, najblaže rečeno, manipulirala istinom.

Ono što OPASNU LJUBAV razlikuje od većine klišeiziranih trilera po sistemu "naizgled krasan dečko - zapravo opasni psihopat" jest to što je u potpunosti obrnuo uloge. U PREVARENOJ, možda po zamisli najsličnijem trileru, Goldie Hawn je tumačila suprugu koja otkrije kako je njen životni drug zapravo poremećeni ubojica. Ovdje je glavni junak, suprug, taj koji je poremećen i njegova družica, ma koliko zla bila, koristi njegovu slabost da ga uništi iz sasvim prozaičnih i racionalnih motiva. Zbog toga se OPASNA LJUBAV od sličnih trilera razlikuje svojim realizmom.

Taj je realizam možda u suprotnosti s visoko stiliziranim modernističkim "štihom" za koji je od režisera Kazana (nisam siguran da li je u rodu s poznatim oskarovcem Elijom Kazanom) odgovornija producentska kuća Propaganda Films, zaslužna za TWIN PEAKS. Uz njih su odlične i kreacije glumaca - Spader po prvi put daje malo mračnije tonove svom uobičajenom imageu dobrog dečka. Madchen Amick je ipak prava zvijezda filma i ovdje blista u svom svojem sjaju: kao objekt požude (potpuno različit od uloge kakvu smo imali prilike u katastrofalnim MJESEČARIMA) i kao izvor demonskog zla.

Ukratko, ukoliko želite pogledati dobar, nekonvencionalan triler, obavezno posudite OPASNU LJUBAV.