ARCTIC BLUE

Jedan od najilustrativnijih primjera moći televizije jest serija ŽIVOT NA SJEVERU, zbog koje je Aljaska odjednom postala popularnijim mjestom za život od Bahama. Ali, kao što to pokazuje ovaj film, svako mjesto za život ima i tamnu stranu, što će uvidjeti glavni junak filma, pilot naftne kompanije, koji stjecajem okolnosti, mora sirovog trapera Bena Corbetta (Hauer) odvesti u zatvor. To je u surovim uvjetima Aljaske lakše reći nego učiniti, jer sve dok ne dođe do civilizacije, glavni junak mora savlađivati hladnoću, glad, divlje životinje i ništa pitomije traperove prijatelje.

Scenaristički ne baš pretjerano originalan (varijacije motiva klasičnih vesterna U 3:10 ZA YUMU i TOČNO U PODNE), ovaj film se ne izdvaja iz kanona B-produkcije. Anemična gluma (pogotovo tu valja istaći neobičnu "izražajnost" Rye Kihlstedt u ulozi pilotove djevojke) bi se još nekako dala otrpiti, da nema tipičnih ekološko-agitpropskih začina scenariju koji samo kompliciraju prilično čistu priču. S vremena na vrijeme režiser Masterson si je umišljao da je maher kalibra Harlina i McTiernana, tako da nas maltretira s eksperimentalnim širokokutnim kadorvima. Istini za volju, u filmu ima i par dobrih sekvenci (pogotovo one kada su Walsh i Hauer sami), a na kraju dojam spašava standardno pouzdani Hauer. Inače, zbilja je šteta da je Haueru, jednom od najboljih svjetskih glumaca, životna misija postala to da očajne filmove pretvara u podnošljive.

Ukratko, film koji se isplati pogledati jedanput i zaboraviti.

• ocjena: ?