MISTERIJA GRADIĆA HAVEN

TOMMYKNOCKERS

Goran Skrobonja, srpski SF pisac, je u svom prikazu pojedinih djela Stephena Kinga, roman TOMMYKNOCKERS proglasio najgorim. To, dakako, nije spriječilo filmske i, u ovom slučaju TV-producente, da ga ekraniziraju, jer je King takav fenomen da bi ekranizirali i njegovu kratku priču o tri tipa koji u zahodu raspravljaju o smislu života.

Radnja filma se događa, kao i u većini Kingovih romana, u malom gradiću Nove Engleske. Spisateljica Bobi Anderson (Marg Helgenberg, koju se sjećamo po ulozi prostitutke iz serije CHINA BEACH) sapliće se u šumi o metalni predmet koji je, zapravo, dio svemirskog broda neke strane i, kao što će se vrlo brzo vidjeti, prilično opake civilizacije. Naime, taj brod počinje zračiti zlo koje se inkarnira u stanovnicima Havena praveći od poštenih bogobojaznih građana bešćutne ubojice koje će otkopati brod i krenuti u osvajanje svijeta. Jedini koji je imun na utjecaj zlih aliena je Bobin prijatelj Jimmy Gardner (Jimmy Smits, poznatiji kao Victor Sifuentes u ZAKONU U L.A.) i to zahvaljujući svom alkoholizmu.

Motivi koje je King koristio u ovom romanu i nisu baš najoriginalniji, ali ih je malo darovitiji režiser mogao itekako iskoristiti. No, u ovoj rutinskoj TV-ekranizaciji Kinga (kakvih ima sve više i više) to nije bio slučaj. Power je obavio zanatski rad, slično kao i tvorci specijalnih efekata (koji se na TV sve više mogu mjeriti s filmskom A-produkcijom), ali duše tu nema - film nas ostavlja mrtvim hladnim. Nije čak iskorišten ni motiv Tommyknockersa - duhova pomrlih rudara iz američkih legenda koji još uvijek kuckaju tražeći hranu. Jedina atrakcija, ali potpuno trivijalna, jest pojava Traci Lords, bivše porno-zvijezde, u ulozi fatalne zavodnice.

Ukratko, film za gubljenje vremena.

• ocjena: ?