KUĆA ŽIVOTINJA

ANIMAL HOUSE

Za mnoge je kritičare John Landis jedan od najdarovitijih režisera tzv. novog Hollywooda - skupine mladih filmaša koju tvore Carpenter, Millius, Lucas, Spielberg i Hill - koji su 70-tih godina udahli život posrćućoj tvornici snova. Vremena su se promijenila i Landis je, poput većine svojih kolega, počeo gubiti bitku s agresivnom mladom generacijom videospotovskih umjetnika te snimati filmove pune solipsističkog humora i razumljive nikom drugom do samom sebi. Stoga je prava stvar pogledati film koji predstavlja Landisa u mladim danima kada je njegov talent prštao u erupcijama od kojih je najpoznatiji kult-film BRAĆA BLUES.

Radnja filma KUĆA ŽIVOTINJA, snimljenog dvije godine prije spomenutog remek-djela, se odvija u jesen 1962 na jednom koledžu gdje postoje dva studentska bratstva: Omege, dosadni šminkeri i štreberi i Delte koji, najblaže rečeno, imaju prilično ležeran odnos prema životu. Dekan koledža odlučuje uništiti Delte i izbaciti ih sa koledža, a u tome, kako film odmiče, ima najveću pomoć upravo samih Delta.

Landis se u ovom (autobiografskom?) filmu obilato služi prostačkim slapstickom, koji je začinjen dobrom glazbom i dobrim komadima, dakle svim onim što će činiti jeftine tinejdžerske komedijice na temu obrazovanja u 80-tim. No, za razliku od manje talentiranih oponašatelja, Landis se u svom filmu direktno i nedvosmisleno obrušava na same institucije američkog obrazovnog sistema, koje su ovdje ismijane do krajnosti, bez obzira da li su te institucije službene ili ne (kao sistem bratstava). No, humor, mada ga u ovom filmu ima u velikim količinama je neravnomjerno raspoređen, tako da na početku imamo neke teško razumljive gegove, a neki od njih (pogotovo oni u kojima glavnu riječ ima John Belushi) gotovo da i nisu smiješni (osim ako vršenje pojedinih tjelesnih funkcija ne smatrate izrazom duhovitosti). No, na kraju sve eksplodira u briljantnoj sceni završnog obračuna koja prikazom sveopće destrukcije navješćuje legendarnu završnicu BRAĆE BLUES.

Ukratko, jedna od najsvježijih i najzabavnijih komedija na domaćem video-tržištu.

• ocjena: ?