SMRTONOSNA ZONA

STRIKING DISTANCE

Za majstora suspensea Alfreda Hitchcocka su zlobnici govorili kako je filmove pravio tako što bi smislio efektnu scenu, a potom oko nje sklepao priču. Jednu takvu efektnu scenu ima i film SMRTONOSNA ZONA, ali je Rowdy Herrington potroši na samom početku da bi ostatak filma bio očekivanog kvaliteta.

Priča je smještena u industrijski velegrad Pittsburgh u Pennsylvaniji, grad na tri rijeke, koji je holivudskim scenaristima sve dosada bio prilično nezanimljiv. Tim gradom harači serijski ubojica, a Hardy (Willis) okorjeli izdanak u dugoj liniji pitsburških policajaca, uvjeren je kako je ubojica netko od njegovih kolega. Istragu će mu prekinuti obiteljske tragedije i činjenica kako ga kolege smatraju izdajnikom zbog svjedočenja kojim je prekinuo karijeru jednog od njih. Dvije godine kasnije Hardy radi u riječnoj policiji, razočaran i sklon alkoholu, da bi ga iz letargije probudila tek nova ubojstva koja se događaju upravo na rijeci.

Režiser filma je bivši kaskader Rowdy Herrington, čije je najuspješnije djelo bio akcioni film ROAD HOUSE iz 1989. (kod nas preveden kao KUĆA NA PUTU, ili mnogo preciznije DRUMSKA KAFANA) s Patrick Swayzeom. U tom je filmu Herrington imao prilike koristiti svoja višegodišnja iskustva da bi napravio koktel spektakularnih akcionih scena, začinjenih s mnogo humora, erotike i rock'n'rolla, dakle svega onog što narod voli. No, sličan koktel ovdje nije ponovio, ali razlog je tome vjerojatno bila činjenica što je ROAD HOUSE imao jednostavnu priču na koju se moglo nakalemiti sve što nekome padne na pamet, a SMRTONOSNA ZONA ima prilično kompliciran zaplet tako da pojedine, zbilja sjajno režirane, akcione scene odaju dojam da su nasilno umetnute.

Nekoliko riječi i o glumcima: Willis je u sjeni svojih nekadašnjih ostvarenja, Farina je standardan u ulozi policajca (što mu i nije teško s obzirom na to da je to bio i u stvarnom životu), a epizodisti nimalo ne popravljaju dojam. Sve se na kraju svodi na standardni "whodunnit" začinjen s nekoliko spektakularnih akcionih sekvenci, koji završavaju s najneuvjerljivijom od svih njih.

Ukratko, film za gubljenje vremena.

• ocjena: ?