SPECIJALIST

THE SPECIALIST

Peruanska obitelj Llosa ima svojih uspona i padova: Mario Vargas Llosa je dobio Nobelovu nagradu za književnost, ali ga to nije spriječilo da izgubi na predsjedničkim izborima. Njegov nećak Luis je, pak, dospio u prvu holivudsku ligu filmskih režisera. No, njegov trijumfalni put do tvornice snova će se najvjerojatnije pretvoriti u hod po mukama, jer je njegov dosada najambiciozniji projekt - SPECIJALIST - kritika širom svijeta dočekala na nož sa ždanovskom jednodušnošću.

Zaplet se, inače, temelji na romanima cyberpunk-pisca Johna Shirleya, koji, izgleda, postaje holivudski scenaristički adut, s obzirom na njegov rad na kultnoj VRANI. Stallone glumi Raya, bivšeg CIA-nog specijalista za eksplozive, koji (ovo će vam se svidjeti!) upoznaje preko BBS-a May (Stone), ženu kojoj je kubanska mafija ubila roditelje i pristaje na njenu molbu da likvidira tipove koji su to učinili. Zaplet je, sam po sebi, banalan i već tisuću puta viđen u B-akcijadama. Ono po čemu se ovaj film ističe, i što je najvjerojatnije uzrokovalo antipatije kritike, jest casting. Razlog zbog čega su producenti za glavne uloge rezervirali Stallonea i Sharon Stone nije bio toliko njihov glumački talent, koliko komercijalni efekt. I, zbilja, nitko se od glumaca ovdje nije pretrgao da da oskarovsku kreaciju: Stallone je super cool tip, koji se uopće ne smije cijeli film; James Woods preglumljuje glavnog negativca; Eric Roberts glumi standardnog ljigavca, a ni Steiger, inače, najjače ime od svih, nije bogznašto. Naravno, najatraktivnije ime je ipak Sharon Stone. Na radost svih njenih obožavatelja, imam priopćiti kako su sve glasine o tome da se u ovom filmu na njoj vide godine ipak samo glasine; Sharon izvrsno izgleda i u onih par standardnih erotskih scena daje sve od sebe, isto kao što i u ostalim standardno dobro glumi femme fatale.

Toliko o glumcima - obavili su rutinski posao. Režisera Llosu sam upamtio po SNAJPERU iz 1993, filmu u kojem dva tipa tumarajući po panamskoj džungli rasture armiju gerilaca i dilera kokaina. Taj film je, usprkos par nedostataka, bio neobično realističan i opor, pa sam očekivao da će i ovaj biti takav. U SPECIJALISTU se ne vidi ništa od toga, možda zbog toga što milje ipak nije južnoamerička džungla za koju je Llosa ipak pravi specijalist. Dobijamo standardnu akcijsku razbibrigu, koja nije ni pretjerano domišljata ni pretjerano duhovita, osim što nas glazba veterana Johna Barryja na trenute opušta toliko da povjerujemo kako je riječ o bondovskom filmu.

Usprkos svemu, film je bez nekih pretjeranih mana i preporučujem ga kao kvalitetnu razonodu.

• ocjena: ?