SLOBODNI PAD

TERMINAL VELOCITY

Malo tko se danas sjeća Nastassje Kinski, žene koja je početkom 80-tih bila seks-simbol kao Sharon Stone danas. Ta mlada Berlinčanka, koja je od tate Klausa naslijedila glumački talent, ali, srećom, ne i fizički izgled, bljesnula je briljantnim ulogama u erotskom hororu LJUDI MAČKE i Wendersovom kult-ostvarenju PARIS, TEXAS tako da joj je Đorđe Balašević čak posvetio jednu pjesmu. No, njena briljantna karijera bila je sasječena udajom za marokanskog producenta kojem je izrodila buljuk djece. Nakon razvoda odlučila se vratiti filmu, ali je ipak odlučila da počne laganim stvarima, pa je zato snimila akcijsku pustolovinu SLOBODNI PAD.

Glavni je junak filma Ditch (Sheen), padobranac koji je sklon zafrkanciji tako da stalno ima problema sa zakonom. Jednog dana dobije zadatak da podučava Chris Morrow (Kinski) skakanju s padobranom. Prilikom njenog prvog leta ona sama skoči i, ne otvorivši padobran, ubije se. Naravno, Ditchu nitko ne vjeruje i on, da bi oprao svoje ime, upada u vrtlog dramatičnih događaja i međunarodnih intriga.

Za ovaj film se ne može reći da je previše inteligentan. Ima prilično tanušnu priču, koja u svjetlu najnovijih političkih zbivanja i nije previše on-line, ali autorima filma to i nije bila ambicija. Tanušan scenarij bio je samo podloga za niz uzbudljivih i atraktivnih akcijskih prizora koji se grozničavo smjenjuju s gegovima koji glavnom glumcu, Charlieju Sheenu, očito leže. Što se Nastassje Kinski tiče, ona zbilja izvrsno izgleda, i deset mučnih godina se na njoj ne vide tako da je tek drukčija frizura ono što je razlikuje od femme fatale iz Schraderovog hita. No, njen fizički izgled je ipak u neskladu s njenim komičarskim talentom tako da njen lik izgleda bezličan, sasvim u sjeni Jamesa Gandolfinija kao sjajnog negativaca. No usprkos svemu tome, ipak se mora priznati da ovaj film, vjerojatno zamišljen kao križanac Hitchcockovog klasika SJEVER-SJEVEROZAPAD i de Bontove BRZINE, zadovoljava kriterije neobavezne zabave ako smo spremni svoje ocjenjivačke kriterije smjestiti ispod onih perfekcionističkih.

Ukratko, film koji najtoplije preporučam za relaksaciju.

• ocjena: ?