VREMENSKI POLICAJAC

TIMECOP

Većina ljudi Jean-Claude Van Dammea smatra nedotupavim tabatorom za kojega su jedini pravi filmovi akcijade ŽBLj-produkcije koje je 80-tih na tekućoj vrpci proizvodila srećom bankrotirana tvrtka Cannon. To je možda bilo istina prije kojih pet godina, ali sada više nije tako. Ljudi se mijenjaju, pa i Van Damme, koji je davno prošao tu fazu i sada glumi u nešto ambicioznijim projektima, kao i ovaj, koji je djelo Petera Hyamsa, autora OUTLANDA, kultnog SF-djela s početka 80-tih. Slično, kao i njegov kolega Riddley Scott, i Hyams je ostao žrtva prvog filma s kojim su uspoređivali sve ostale, a očito je da su bogovi kaznili nečuvenu drskost pravljenja nastavka 2001: ODISEJE U SVEMIRU, tako da mu je karijera već dugo vremena bila u silaznoj putanji.

Kao i VRANA, kult-ostvarenje ove godine, VREMENSKI POLICAJAC svoju priču grabi iz neiscrpnog vrela suvremene strip produkcije. 1994. je pronađeno putovanje kroz vrijeme, i vlasti, uplašene neograničenim mogućnostima zloupotrebe, ustanovljavaju posebnu vremensku policiju. Deset godina njen agent Walker (Van Damme), kome je prije deset godina ubijena supruga (Mia Sara), sukobit će se sa senatorom McCombom (Ron Silver, koji je nedavno igrao sličnu ulogu u filmu ŽIVA ŽICA) koji nastoji prčkati po vremenu kako bi se obogatio i financirao vlastitu predsjedničku kampanju.

Mada sam se uporno trudio da pronađem nelogičnosti kojima holivudski filmovi na temu vremenskog putovanja obiluju (među kojima i razvikani TERMINATOR 2), moram priznati da sam ugodno iznenađen činjenicom kako ih nisam pronašao. Cijela priča o vremenskom putovanju, ako zanemarimo osnovnu postavku o tome da je već *danas* moguće napraviti vremenski stroj, je sasvim logično postavljena, tako da sa žanrovske strane ovaj film zbilja nema nikakvih zamjerki.

Ostaje dakle, čista tehnika. A tu se Hyams, koga su, poput njegovog kolege Johna Badhama, tehnokratski stavio na milost i nemilost scenarija. Scenarij je dobar i izbjegava pravolinijsku putanju, tako da ima dosta napetosti. Van Damme relativno često ima prilike da demonstrira svoje tabatorske sposobnosti, a u međupauzama malo glumi tako da je u vječitoj sjeni epizodista. Jedan od bisera u filmu je dražesna Mia Sara u ulozi njegove supruge, za koju je zbilja šteta što se malo češće ne pojavljuje u filmovima.

Ukratko, VREMENSKI POLICAJAC je jedno prijatno iznenađenje kino-repertora, rutinerski, ali besprijekorni film.

• ocjena: ?