KLIJENT

(fali naslov)

Opće je poznato kako dobar literarni predložak ne znači dobar film. U slučaju Johna Grishama to se u najmanje dva slučaja pokazalo točnim. Prvi je film, razvikana ekranizacija romana TVRTKA, završio kao trosatno mlaćenje prazne slame ostarjelog i potrošenog Sidneya Pollacka u kojem je sve bilo podređeno razmaženom Tomu Cruiseu. Drugi je film, IZVJEŠTAJ PELIKAN, završio kao jeftini clintonovski "politically correct" agitprop u kojem je sve podređeno razmaženoj Juliji Roberts. S obzirom da su Tom Cruise i Julia Roberts meni osobno najantipatičniji glumci suvremenog Hollywooda, a Joel Schumacher tu neslavnu čast ima među režiserima, ime Johna Grishama sam počeo nesvjesno povezivati s onim dijelom filmske produkcije kojeg je najbolje ne gledati.

Treći film iz serije ekranizacija Grishamovih romana počinje kada Mark Sway (Renfro), 11-godišnji siromašni klinac, od mafijaškog odvjetnika prije samoubojstva sazna gdje je skriven leš jednog senatora. Ta informacija bi sjajno poslužila federalnom tužitelju Royu Foltriggu (Jones), samo je klincu jasno da će, ako progovori, postati hodajuća meta. Stoga on uzima za odvjetnicu Reggie Love (Sarandon), koja će pokušati spriječiti njegovo svjedočenje.

Pogledavši film, čovjek se osjeti razočaranim. Napetost je stvorena na osnovu prilično neuvjerljive postavke kako vlast nikako ne može natjerati 11-godišnjeg klinca da progovori. Kada na kraju dođe razrješenje, razočarenje postaje još veće, jer imamo dojam kako su sve muke glavnog junaka, a i gledatelja, bile bespotrebne. Ukratko, od svih Grishamovih zapleta, ovaj je najneuvjerljiviji.

No, zato je Schumacherov film neosporno bolji od Pollackovog i Pakulinog. Umjesto razmaženih starova imamo vrhunske drugoligaše (Tommy Lee Jones i Susan Sarandon) u glavnim ulogama, a epizode su sjajne (pogotovo Will Patton u ulozi antipatičnog policijskog narednika). Mali Brad Renfro izvrsno tumači lik dječaka koji je razapet između želje da bude odrastao i "tvrd" te svojih stvarnih mogućnosti. Glazba je nešto lošija (pogotovo mi je išla na živce zbog lošeg ozvučenja u kinu), ali je sve ostalo profesionalno urađeno. Jedina ozbiljnija zamjerka ovom trileru bila bi njegova dužina.

Ukratko, film koji je precijenjen, ali ipak gledljiv.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov