BIJEG IZ UTVRDE ABSOLOM

(fali naslov)

Nedavno se na našem video-tržištu pojavio film TVRĐAVA s Christopherom Lambertom, koji obrađuje sličnu temu kao i ABSOLOM. Najtoplije preporučujem da se TVRĐAVA gleda prije ABSOLOMA, jer ćete tako sigurno uživati u potonjem.

Ali, da ipak kažem o čemu je riječ: godine 2022. su zatvori postali unosan privatni biznis. Bivši vojnik John Robbins (Liotta) je osuđen na doživotnu robiju koju će umjesto u superopremljenom zatvoru Leviticus odrađivati na otoku Absolom, gdje zatvorske vlasti jednostavno izbace zatvorenika iz helikoptera i puste ga da se sam snađe. Robbins ubrzo vidi kako na otoku nije sam - mnogobrojni zatvorenici podijeljeni su u dvije grupe, divlje Outsidere na čelu s Marekom (Wilson) i civilizirane Insidere na čelu s Ocem (Henriksen). Robbins će pomoći potonjima da se riješe svojih neprijatelja i smisle način za bijeg.

Da budem iskren, na film me je manje navukao casting (najzanimljiviji su poslovično dobri Britanci u sporednim ulogama) i nezanimljivi režiser Campbell (snimio relativno neuspio sudski triler KRIVIČNO PRAVO), koliko činjenica da iza projekta stoji Gale Anne Hurd, bivša supruga Jamesa Camerona, zaslužna za uspjeh TERMINATORA i ALIENSA. Ali, i iskustva dotične s filmom ALIEN NATION su dovoljno govorila: G.A. Hurd ima talenta za originalne ideje, ali tu ipak nije suprug da ih pretoči u uvjerljivi filmski proizvod. Tako je i s ABSOLOMOM: budžet je tu i dosta truda je uloženo u kostimografiju, scenografiju, specijalne efekte, akcione sekvence u kojima se Liotta može mjeriti s Van Dammeom i Seagalom itd. Ali, osnovna premisa na kojoj film počiva je, u najmanju ruku, bedasta: zatvori su unosni biznis, a zatvorenike se, umjesto da na ovaj ili onaj način zatvorskoj upravi donose profit, jednostavno baci na neki pusti otok radi čije se blokade moraju trošiti milijuni dolara. Daleko jednostavnije rješenje bi bio metak u potiljak. Moram priznati kako je Carpenterov BIJEG IZ NEW YORKA po tom pitanju bio daleko uvjerljiviji. Ali, čak i taj početni nedostatak blijedi pred očajno neuvjerljivom deus ex machina završnicom zbog koje se nakon gledanja ovog filma osjećamo duboko razočaranim, kao da nam je netko pred sam kraj odlučio zagorčati život.

Ukratko, film koji ne bih preporučio za gledanje, osim čisto informacije radi.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov