WAYNEOV SVIJET 2

(fali naslov)

Kao svojevremeno i kultna Landisova glazbena komedija BRAĆA BLUES (koju je VTI izdao na video-kazetama u istoj seriji s ovim filmu) i WAYNEOV SVIJET je 1991. nastao kao razrada skeča iz američke kultne TV-serije SATURDAY NIGHT LIVE. U skeču su Mike Myers i Dana Carvey tumačili Waynea i Gartha, dva heavy-metal zaluđenika iz opskurnog čikaškog predgrađa koji iz vlastitog podruma emitiraju lokalni TV-program u kojem se zafrkavaju na svačiji, pa i na svoj račun. U skeču su ugostili grupu "Aerosmith", a njihov nastup je bio tako uspješan da je slijedila nova serija skečeva, a onda i film darovite režiserke Penelope Spheeris.

Film je postigao planetarni uspjeh i postao kulturna institucija koju već parodiraju (kao u BESMRTNOM ORUŽJU), ali u Hrvatskoj je narod u vrijeme premijere bio zabavljen drugim problemima pa je kod nas prošao dosta nezapaženo. Nakon dvije godine nam na videu dolazi nastavak. I u tome je problem filma. U nastavku.

Jedan od razloga uspjeha WAYNEOVOG SVIJETA bila je u njegovoj svježini, a ovaj film, kojeg je režirao nepoznati rutiner Surijk se time ne može pohvaliti. On čak ne plagira original, nego koristi uobičajen recept popularne holivudske parodije (v. serijal GOLI PIŠTOLJ i BESMRTNO ORUŽJE): pokupi se par popularnih filmova (ovdje su to THELMA & LOUISE, DOORS, JURSKI PARK, kung-fu filmovi sedamdesetih) i nekoliko poznatih zvijezda koje će se pojaviti u par kadrova (Kim Basinger, Drew Barrymore, Charlton Heston) i sve se to smiksa da se dobija hrpa gegova kojim bi se napunilo 90 minuta filma.

Rezultat je predvidljiv: neki je geg dobar, neki loš, ali kao cjelina - bijedno.

Može se preporučiti za jednokratnu razonodu.

• ocjena: (fali)