UBOJSTVA U SUMRAK

(fali naziv)

UBOJSTVA U SUMRAK su peti TV-film iz serije NA DUŽNOSTI, koja opisuje istinite slučajeve kada su predstavnici zakona poginuli u sukobu s kriminalcima. Ta je serija bila dosta hvaljena od strane američke kritike, a njen najspektakularniji film jest svakako ZASJEDA U WACOU, koja opisuje razvikani obračun saveznih agenata sa sektom Branch Davidiana u Texasu (inače dostupan u našim videotakama).

UBOJSTVA U SUMRAK se bave manje spektakularnom, ali daleko intrigantnijom temom. Na početku vidimo Gordona Kahla (glumi ga izvrsni Rod Steiger) kao ostarjelog farmera iz Sjeverne Dakote koji je odsjedio godinu dana u zatvoru zbog toga što je odbijao plaćati porez državi, koju smatra odgovornom za svoj težak položaj. Kahl nakon puštanja i dalje odbija plaćati porez, pa vlada odlučuje da ga uhapsi. Ali, to nije tako jednostavno kao što izgleda - Kahl nije sam, u njegovom rodnom kraju gomila siromašnih farmera dijeli njegova politička stajališta i naizgled rutinska operacija pretvara se u oružani sukob u kojem će poginuti nekoliko saveznih šerifa. Agent FBI (Michael Gross, koji je našoj publici poznat kao otac Michael J. Foxa iz serije OBITELJSKE VEZE) će se, u nastojanju da uhvati ubojicu, suočiti s još gorim problemom: narod Kahla smatra svojim junakom i mreža jataka, kojima potpomaže čak i lokalna policija, čini njegov zadatak gotovo nemogućim.

Intrigantnost predloška nije toliko u temi, koliko u činjenici da je ovo jedan od rijetkih američkih TV-proizvoda koji priznaje kako u samoj prvoj demokratskoj državi svijeta postoje ljudi koje je siromaštvo natjeralo u desni ekstremizam. Umjesto senzacionalizma, kojim je Costa Gavras u svom razvikanom političkom trileru SKAKAVAC, opisivao bigotni američki Srednji Zapad, Lowry nam nudi realnu sliku stanja tako da s Kahlom čak i suosjećamo, dok nam se njegov protivnik iz FBI čini bezličnim birokratom. Ipak, ta je intrigantnost samo na sadržajnoj ravni: TV-filmovi rađeni po istinitim događajima često vole stvoriti dramu tamo gdje drame nije bilo, pa često gube na uvjerljivosti. Tako je i s gomilom sporednih likova koji su prilično neuvjerljivo stvoreni. Dakle, UBOJSTVA U SUMRAK nisu onako dobar film kao što je to tvrdila kritika.

Ali, bez obzira na to, bolji je od prosječne video-ponude.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov