BUNTOVNIK NA RADIO-VALOVIMA

PUMP UP THE VOLUME

Od vremena legendarnih 50-tih, kada su Marlon Brando i James Dean uveli motiv mladenačke pobune u filmove, žanr omladinske drame je, kao i svi ostali, doživio velike promjene, ali je opći dojam da se u svijetu koji se tako brzo mijenja ta tema postala otpisana. U MTV-eri, izgleda, biti mladi buntovnik nema smisla; zašto se buniti kada se mladima toliko ugađa?

No, režiser Allan Moyle je ipak mislio drukčije i prije četiri godine je snimio omladinsku dramu s tada tek probijajućim Christianom Slaterom u glavnoj ulozi. Ovdje Slater glumi mladca koji je danju dobar đak i povučeni gimnazijalac, da bi se noću pretvarao u karizmatskog DJ-a piratske radio-stanice koji pušta rap bez cenzure, zvuke orgazma i sa svojim školskim kolegama priča o onome što se inače ne bi usudili. Školske vlasti ga smatraju opasnošću, pogotovo stoga što nimalo ne bira riječi kada govori o toj instituciji, pa iniciraju državnu represiju...

Nije nimalo čudno zašto je ovaj film završio tako opskurno. Hollywood nimalo ne voli tinejdžerske filmove garnirati nekakvim socijalnim temama, neshvatljivim prosječnom tipu kojemu je životni ideal dobro se provesti subotom navečer. A ovaj je film stvoren za publiku koja je ipak malo osvještenija. Normalno, film je inteligentniji, ali zato manje komercijalan. Scenarij je dosta dobar, realističan, ali nedostaje žestoka satira koja je krasila "Smrtonosnu privlačnost", crnu komediju iz sličnog miljea. Osim toga, u film je utrpano i nekoliko nepotrebnih motiva (samoubojstvo, Slaterova djevojka) koji su radnju samo usporili.

Ipak, ako i izuzmemo te manje nedostatke, ostaje nam užitak u sjajno napisanim Slaterovim monolozima za mikrofonom, iza kojih poznati televizijski radio-voditelji kao Jack Killian i Chris Stevens ostaju mizerije. Slater je tu sjajan kao glumac koji nam bez problema dočarava složeni lik.

Ukratko, "Buntovnik na radio-valovima" je film za nešto zahtjevnije gledaoce. Nije remek-djelo, ali se itekako isplati pogledati.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov