TVRĐAVA

THE FORTRESS

Danas pratiti karijeru Christophera Lamberta nije nimalo ugodno, jer je ona pod stalnom sjenom njegovog prvog, i po mom mišljenju, najboljeg filma - "Greystokea". Sve nakon toga, izuzevši spektakularni, ali ipak malo precijenjeni "Highlander", je bilo ispod nivoa komercijalnog i umjetničkog uspjeha da bi se o njemu mogao stvoriti sud kao o velikom glumcu. U situaciji kada su za zbilja velike filmove uloge dobijali drugi, Lambert je bio prisiljen početi glumiti u filmovima "B" produkcije kao što je i "Tvrđava" Stuarta Gordona.

Na početku filma vidimo Lamberta kao Johna Brunnicka, bivšeg ratnog veterana, koji u bliskoj budućnosti pokušava prošvercati svoju suprugu (Loryn Locklyn) preko granice. Pokušaj ne uspijeva, i oboje završe u Tvrđavi - podzemnom zatvoru smještenom usred pustinje, opremljenom supertehnologijom koja čini nemogućim bijeg, ali i život zatvorenicima. Zatvorom uz pomoć superkompjutera upravlja direktor Poe (Kurtwood Smith), tip sadističkih sklonosti kojemu će srce smekšati tek činjenica da mu se sviđa Brunnickova supruga...

Već na samom početku nas čeka razočaranje: kopija koju je na hrvatsko tržište lansirao "Poly Bros" toliko je nekvalitetna, da se može sumnjati na pirateriju. No, ni sa filmom nije bolja stvar. Vizualni efekti su dobri, ali je zato priča potpuno neuvjerljiva i puna "logičkih" rupa. Najveća od njih jest činjenica da zatvorska uprava raspolaže sa doslovno rečeno savršenim sistemom osiguranja i kontrole zatvorenika, bilo fizičke bilo psihološke, pa opet je neophodno njih mučiti i ubijati. Razlog za takve "rupe" jest u činjenici da se na bijednih 80-tak minuta koliko traje film mora potrošiti budžet za specijalne efekte. Casting nije nimalo bolji: likovi nimalo ne izaze iz svih zatvorskih klišea, toliko anakroni za supertehnološku budućnost. Završnica je, pak, toliko deus ex machina neuvjerljiva da izaziva podsmjeh. Najtužnije u svemu jest činjenica da jedan dobar glumac kao Lambert ovdje troši svoj potencijal.

Ukratko, "Tvrđavu" nemojte gledati ni za živu glavu.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov