BABYLON 5

Nakon dosta neuspješnih pokušaja sam u videoteci uspio pronaći gotovo fantomsku kazetu "Jadran Filma" na kojoj se nalazi pilot-epizoda razvikane američke SF-serije "Babylon 5". Jedan od razloga tišine s kojom je ta kazeta dospjela u videoteke jest činjenica da se u jednoj od glavnih uloga nalazi i Mira Furlan, hrvatska glumica koju u posljednje vrijeme ne smatraju moralno-politički najpodobnijom.

No, manimo se politike i recimo koju riječ o "Babylonu 5". Ta je serija bila žestoko reklamirana u Americi kao odgovor Warner Brosa na starije i uspješnije Paramountove "Zvjezdane staze". No, njen tvorac J. M. Straczynski (nama poznatiji kao izvršni producent "Zone sumraka" koju upravo gledamo) ipak je imao teži posao od Genea Roddenberryja, jer je morao smisliti nešto originalno.

U tome nije uspio jer svijet "Babylona 5" umnogome podsjeća na svijet "Zvjezdanih staza". 2257. godine se pet svemirskih sila dogovorilo da sagrade ogromnu stanicu koja će biti sastajalište, slobodna luka i mjesto gdje će njihovi ambasadori (poput Vijeća sigurnosti UN) izglađivati sve sporove. Pet sila su: Zemaljski Savez kojeg predstavlja ga zapovjednik stanice Jeffrey Sinclair (glumi ga malo poznati njujorški glumac Michael O'Hare); Federacija Minbari, s kojom je Zemlja ratovala prije deset godina, a koju predstavlja ambasadorica Delenn (Mira Furlan, koju ni rođena majka ne bi prepoznala); Republika Kentaur, carstvo u zalazu kojeg predstavlja kocki i piću sklon ambasador Londo; Režim Narn, agresivni mladi imperij kojeg predstavlja pokvareni ambasador G'Kar (Andreas Katsulas, poznatiji kao jednoruki ubojica iz "Bjegunca", u kostimu koji užasno podsjeća na vanzemaljca iz "Neprijatelja mog"). Peti ambasador, Kosh, predstavlja tajanstveni Vorlonski imperij i njegov dolazak je osnov zapleta filma. Uz ambasadore tu su i Sinclairovi pomoćnici - njegova zamjenica poručnik Takashima (Tamlyn Tomita, Japanka koju se, možda, sjećate iz "Santa Barbare"), šef sigurnosti Garibaldi i crni liječnik Benjamin Kyle. Meni je ovakva postava bila dosta deja vu - napadno slična postavi "Zvjezdanih staza" i nije objašnjeno to zašto svi članovi posade moraju biti Zemljani.

Zaplet priče je dosta jednostavan: ambasador Kosh dolazi na stanicu, ali netko nastoji sabotirati njegov dolazak. Nastojeći otkloniti prijetnju galaktičkom miru, posada stanice nam, s vremena na vrijeme, a to je dosta dramaturški traljavo izvedeno, u značajnim dijalozima ispriča kratku povijest svemira koja bi trebala dati kakvu takvu pozadinu priči. Uz to, autori serije su odabrali glazbu kao jedino sredstvo razlikovanja od "Zvjezdanih staza": za naslovnu temu odbran je rock'n'roll Stewarta Copelanda. No, ako preživimo te dječje bolesti pilot-epizode i zanemarimo deja vu efekte, "Babylon 5" je serija koja obećava: kompjuterska animacija je sjajna, glumci su, mada slabo poznati, ipak solidni.

Ukratko, "Babylon 5" predstavlja malo razočarenje za hard-core ljubitelje žanra, ali može biti ugodna razonoda za sve ostale.

• ocjena: (fali)

(c)1994 Dragan Antulov